Статті

Тонувальна плівка для авто: яка буває, яку обрати

Share

Певно, більшість українських автовласників перший візит після покупки авто здійснює до … тонувальника. Де його обов’язково спитають: яку плівку обираємо?

Плівки для тонування можна обирати за двома критеріями: колір (тон та світлопропускання) і якість. Обидві категорії важливі, оскільки через помилку у виборі може так статися, що плівку незабаром доведеться здирати.

Починати краще з категорії якості. І вже визначившись зі своїм ціновим сегментом та відповідно, брендом (виробником) плівки, обирати за його каталогом конкретну плівку – її колір та ступінь світлопропускання.

Чим дешевша плівка, тим вона:

  • Швидше затирається та дряпається. Найгірші плівки noname можна безнадійно подряпати ще під час наклеювання на скло. Якщо нанести таку плівку на скло, що опускається, вона швидко отримає вертикальні подряпини
  • Швидше вицвітає – втрачає колір. Вже через рік експлуатації дешева плівка набуває неприроднього відтінку – бузкового, брудно-сірого тощо. Мало того, що вицвіла плівка не буде затіняти скло так, як вам хочеться, так вона ще надаватиме автомобілю дешевого вигляду.
  • Тонкіша. Бюджетні плівки для тонування автоскла найчастіше мають товщину 50 мкм, а найбільш якісні – 100 – 200 мкм. Це значить, що чим краща плівка, тим важче її випадково пошкодити. Не так важливо, але теж суттєво, що скло з товстою плівкою краще протистоятиме пошкодженню вандалами або під час ДТП.
  • Гірше клеїться до скла. Так, загалом це справа не автовласника, а того, хто буде наносити плівку на скло – але зморшок на опуклостях скла не завжди вдається уникнути навіть професійним інсталяторам.

Колір та світлопропускання плівки

Власне відтінок тонувальної плівки – суто справа смаку власника. Деякі воліють навіть мати скло в колір самого автомобіля – і такий тюнінг має право на існування.

А ось щільність плівки – тобто її коефіцієнт затемнення – має принципове значення. Адже в більшості країн є законодавчі обмеження щодо прозорості плівок для автомобільного скла. Так, в Україні (п. 31.4.7 Правил дорожнього руху) лобове скло повинно мати світлопропускання не менше 75 %, бокові передні – не менше 70 %. Задні вікна можуть бути будь-якої прозорості, а дзеркальне скло заборонено в принципі.

В каталогах відомих виробників можна підібрати плівки схожого відтінку, але з різним коефіцієнтом світлопропускання – саме для передніх та задніх вікон. Але далеко не завжди постачальник плівки або інсталятор може надати вам інформацію щодо реальної прозорості продукту. І так саме немає гарантії, що заявлений виробником коефіцієнт збігатиметься із замірами приладів, якими будуть перевіряти ваші вікна поліціянти або ті, хто буде проводити техогляд вашого авто.

Коефіцієнт пропускання світла – чи не найважливіша з відмінностей плівок між собою

Секрети світлопропускання

Не всі знають, що навіть чисте, від природи прозоре автомобільне скло має аж ніяк не 100-відсоткову прозорість. Як правило, автомобільний триплекс (з нього роблять лобове скло) має коефіцієнт світлопропускання на рівні 82 – 90 %. Це означає, що треба бути дуже обережним із застосуванням на лобовому склі навіть прозорих плівок (захисних або так званих броньовальних) – можна дуже легко порушити визначений ПДР ліміт у 75%. Адже чиста плівка так само не має 100-відсоткової прозорості.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Небезпечні автотовари: які аксесуари краще не тримати в машині

Аксесуари для автомобілів, хоч і додають якоїсь стильності та зручності, можуть бути справжнім головним болем,…

18.01.2025

Як швидко відігріти замерзлий бачок: корисні поради для водіїв взимку

При низьких температурах рідина склоомивача в бачку автомобіля може замерзнути, що унеможливлює очищення лобового скла.…

18.01.2025

Електричний BMW M3 на платформі Neue Klasse: нові шпионські фото

Нещодавні шпигунські знімки підтверджують, що електричний BMW M3 адаптує кілька стильових елементів концепту Vision Neue…

18.01.2025

Чи потрібно оновлювати старе посвідчення водія на сучасне пластиков

Чи потрібно водіям обмінювати старе посвідчення водія з простими категоріями на нове, де вони розділені,…

18.01.2025

KIA розпочала тести свого нового електрофургона (ФОТО)

Електричний фургон KIA PV5 Turismo, що має дебютувати у 2025 році, нещодавно потрапив на шпигунські…

18.01.2025

Mercedes-AMG втрачає шанувальників V8 під час переходу на електромобілі

Mercedes -AMG стикається з непростим завданням: зберегти баланс між інноваціями та очікуваннями своїх лояльних клієнтів.…

18.01.2025