Статті

Тонувальна плівка для авто: яка буває, яку обрати

Share

Певно, більшість українських автовласників перший візит після покупки авто здійснює до … тонувальника. Де його обов’язково спитають: яку плівку обираємо?

Плівки для тонування можна обирати за двома критеріями: колір (тон та світлопропускання) і якість. Обидві категорії важливі, оскільки через помилку у виборі може так статися, що плівку незабаром доведеться здирати.

Починати краще з категорії якості. І вже визначившись зі своїм ціновим сегментом та відповідно, брендом (виробником) плівки, обирати за його каталогом конкретну плівку – її колір та ступінь світлопропускання.

Чим дешевша плівка, тим вона:

  • Швидше затирається та дряпається. Найгірші плівки noname можна безнадійно подряпати ще під час наклеювання на скло. Якщо нанести таку плівку на скло, що опускається, вона швидко отримає вертикальні подряпини
  • Швидше вицвітає – втрачає колір. Вже через рік експлуатації дешева плівка набуває неприроднього відтінку – бузкового, брудно-сірого тощо. Мало того, що вицвіла плівка не буде затіняти скло так, як вам хочеться, так вона ще надаватиме автомобілю дешевого вигляду.
  • Тонкіша. Бюджетні плівки для тонування автоскла найчастіше мають товщину 50 мкм, а найбільш якісні – 100 – 200 мкм. Це значить, що чим краща плівка, тим важче її випадково пошкодити. Не так важливо, але теж суттєво, що скло з товстою плівкою краще протистоятиме пошкодженню вандалами або під час ДТП.
  • Гірше клеїться до скла. Так, загалом це справа не автовласника, а того, хто буде наносити плівку на скло – але зморшок на опуклостях скла не завжди вдається уникнути навіть професійним інсталяторам.

Колір та світлопропускання плівки

Власне відтінок тонувальної плівки – суто справа смаку власника. Деякі воліють навіть мати скло в колір самого автомобіля – і такий тюнінг має право на існування.

А ось щільність плівки – тобто її коефіцієнт затемнення – має принципове значення. Адже в більшості країн є законодавчі обмеження щодо прозорості плівок для автомобільного скла. Так, в Україні (п. 31.4.7 Правил дорожнього руху) лобове скло повинно мати світлопропускання не менше 75 %, бокові передні – не менше 70 %. Задні вікна можуть бути будь-якої прозорості, а дзеркальне скло заборонено в принципі.

В каталогах відомих виробників можна підібрати плівки схожого відтінку, але з різним коефіцієнтом світлопропускання – саме для передніх та задніх вікон. Але далеко не завжди постачальник плівки або інсталятор може надати вам інформацію щодо реальної прозорості продукту. І так саме немає гарантії, що заявлений виробником коефіцієнт збігатиметься із замірами приладів, якими будуть перевіряти ваші вікна поліціянти або ті, хто буде проводити техогляд вашого авто.

Коефіцієнт пропускання світла – чи не найважливіша з відмінностей плівок між собою

Секрети світлопропускання

Не всі знають, що навіть чисте, від природи прозоре автомобільне скло має аж ніяк не 100-відсоткову прозорість. Як правило, автомобільний триплекс (з нього роблять лобове скло) має коефіцієнт світлопропускання на рівні 82 – 90 %. Це означає, що треба бути дуже обережним із застосуванням на лобовому склі навіть прозорих плівок (захисних або так званих броньовальних) – можна дуже легко порушити визначений ПДР ліміт у 75%. Адже чиста плівка так само не має 100-відсоткової прозорості.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Названо причини, чому не можна нехтувати правилами заправки автомобіля

Запитання правильної заправки автомобіля завжди актуальні, оскільки від цього залежать не тільки витрати на паливо,…

06.05.2024

Далеко поїдуть: Skoda представила нові версії Kodiaq та Superb

Skoda внесла значні оновлення до своєї модельної лінійки, представивши нові версії Kodiaq і Superb 2024…

06.05.2024

Changan та Huawei показали майбутнього конкурента Tesla Model Y

Марка Avatr готує конкурента Tesla Model Y. Avatr створили Changan, Huawei та виробник батарей CATL…

06.05.2024

Toyota впроваджує нову технологію зміни кольору автомобіля

Toyota представила інноваційний метод , який дозволяє змінювати колір автомобіля без необхідності перефарбовування чи використання…

06.05.2024

Скандал світового масштабу в автопромі: автовиробники шпигуть за власниками своїх машин

Сучасні автомобілі, обладнані численними камерами, GPS-трекерами та пристроями для аудіозапису, нагадують комп'ютери на колесах. Ці…

06.05.2024

Оновлений Cadillac Escalade із вражаючим дисплеєм розкрили до прем’єри

Оновлений Cadillac Escalade із диким дисплеєм розкрили до прем'єри. У США зняли флагман General Motors…

06.05.2024