Статті

Чи є у моторного масла термін придатності, і чи може воно зіпсуватися

Як може зіпсуватися нафтопродукт, зокрема моторне мало? Або все-таки на практиці все не так просто і очевидно, як може здатися? Напевно, багато водіїв хоча б раз задавалися питанням про те, чи є у мастильного матеріалу якийсь термін придатності. Чи варто взагалі шукати будь-які тимчасові позначки на упаковці і враховувати їх при експлуатації своєї улюбленої «ластівки»? Саме час розібратися в питанні.

Термін придатності є не тільки у вершкового масла і соняшникової олії, а й у моторного масла. Даний момент слід враховувати не тільки при покупці каністри з мастильними матеріалом, але і при наступній заміні масла, після деякого часу з моменту покупки. Зрештою красномовне клеймо з датою виробництва на етикетці кожної каністри є аж ніяк не для краси.

Як довго може зберігатися моторне масло? Насправді не так довго, як може здатися. Термін придатності безпосередньо залежить від того, яка у мастильного продукту основа. Мінеральні масла зберігаються набагато менше, ніж синтетичні. При цьому матеріал починає «стрімко» (за мірками нафтопродуктів) псуватися відразу після першого відкупорювання каністри контакту із зовнішньою атмосферою. Найчастіше на каністрі вказаний термін придатності в 5 років. Однак, на практиці ця цифра нижче. Для мінеральних масел вона рідко перевищує 3 роки.

Коли виходить встановлений термін, масло не перестає в один момент бути мастильним матеріалом, проте, чим далі, тим сильніше воно буде втрачати свої експлуатаційні якості. Використання такого складу небезпечно для водія і навколишніх людей. Тому слід з підвищеною пильністю ставитися до всіляких акціях, знижках і розпродажах, на яких магазини намагаються збути каністри моторного масла за менші гроші. Не виключено, що виставлений мастильний матеріал ось-ось почне псуватися. Не варто забувати і про те, що втрачати свої якості, причому в формовані режимі, мастило продовжує і після того, як виявилася всередині автомобіля.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Автоексперт пояснив, що шкідливіше для двигуна взимку: прогрів чи холодний старт

З настанням холодів для багатьох водіїв стає актуальним питання правильного прогрівання двигуна. Експерт попередив, що…

13.11.2025

Оновлену Skoda Slavia 2026 вперше показали без камуфляжу

У мережі з'явилися офіційні фотографії оновленої Skoda Slavia 2026 - вперше седан показали без камуфляжу.…

13.11.2025

Автоелектрик пояснив, чи варто ставити більш потужний акумулятор на авто

Взимку автомобілі піддаються особливим випробуванням, і одним із ключових елементів стає акумулятор. У холодний ранок…

13.11.2025

Названа головна помилка водіїв під час прогрівання авто взимку

Взимку більшість водіїв прагнуть якнайшвидше прогріти салон і двигун, проте часто діють неправильно, через що…

12.11.2025

Audi E5 Sportback отримав агресивний дизайн та широкі арки

Audi E5 Sportback 2026 показує, що електромобілі можуть бути не лише технологічними, а й виразними.…

12.11.2025

Топ-5 речей, які врятують вас узимку на дорозі

Холод завжди приходить раптово, і якщо не підготуватися заздалегідь, авто може підвести у найневідповідніший момент.…

12.11.2025