ТОП-8 помилок, які допускають недосвідчені водії взимку

0
147

Навіть початківці водії знають, що взимку потрібно використовувати зимові шини або що в холодну пору року водії повинні адаптувати свій стиль водіння під поточні умови. Але є ще багато «зимових» нюансів. Європейський автомобільний клуб ACE нагадав про деякі з них, причому фахівці склали список того, чого саме не слід робити взимку.

1. Видаляти лід зі скла гарячою водою або коробкою від компакт-дисків

Якщо ви видаляєте лід з вікон гарячою чи теплою водою, існує ризик розтріскування скла через сильний перепад температури. Шар льоду містить бруд, яка при чищенні діє як наждачний папір і залишає подряпини на склі. Тому стара пластикова картка, скребок для варильної панелі або футляр для компакт-дисків не дуже підходять в якості скребка. Знову ж правильним, призначеним для цього скребком краще видаляти лід спочатку горизонтально, а потім зверху вниз. ACE радить автомобілістам перед паркуванням на ніч обприскати вікна миючим засобом. Це значно полегшить очищення.

2. Їздити на високих швидкостях на короткі відстані

Взимку потрібно більше часу, щоб підшипники і пари тертя двигуна отримали нормальне змащення, а до цього знос вищий. Тому постійні короткі поїздки – отрута для автомобіля. Також і високі швидкості на етапі прогріву можуть привести до пошкодження двигуна в довгостроковій перспективі. З одного боку, проблемою є повільне проникнення масла, а з іншого – швидкий, але нерівномірне нагрівання окремих деталей, що і призводить до підвищеного зносу.

До того ж, згідно з ACE, на дизельних авто проблеми поглиблюються, тому що дизельне паливо втрачає свою текучість при дуже низьких температурах. Це відбувається через утворення парафіну; починаючи приблизно з -7   С і далі в паливі утворюються дрібні кристали. З 20 градусів нижче нуля вони стають все більше і можуть засмітити паливний фільтр. Тоді двигун відмовить. У ACE є готове рішення: «Водії дизельних машин можуть боротися з цим, додаючи в бак спеціальні присадки, які покращують плинність дизельного палива».

3. Використовувати автомийку без попереднього змивання бруду

Взимку автомобіль слід час від часу мити, щоб дорожня сіль не роз’їла ЛКП. Той, хто користується автомийкою, повинен спочатку провести попередню мийку. Це пов’язано з тим, що на лакофарбовому покритті утворюється кірка з бруду і солі, яка серйозно шкодить покриттю автомобіля, якщо її не видалити струменем води перед миттям.

4. Не змащувати ущільнення

Волога і мороз разом утворюють твердий шар льоду, який, як суперклей, склеює гумові дверні ущільнювачі, якщо ви забудете захистити їх силіконом або іншим спеціальним засобом. Вони замерзають і можуть порватися при відкритті дверей або багажника. Особливо важливий захисний шар гумових ущільнювачів для безрамних бічних вікон. ACE рекомендує використовувати гліцерин для захисту гумових ущільнень дверей автомобіля від замерзання. Засіб наноситься тонкою плівкою.

5. Міняти старий акумулятор до настання холодів

Фари, двірники, повітроводи, обігрів задніх вікон і сидінь – акумулятора і генератора взимку доводиться виконувати важку роботу. У якийсь момент акумулятор може віддати кінці, особливо при багаторазових коротких поїздках. Тому слід економно використовувати електроспоживання в автомобілі. Якщо акумулятор старіє (старше чотирьох років) або в минулому був сильно розряджений, він може раптово зруйнуватися при настанні морозу.

Якщо вам не пощастило і машина не заводиться при мінусовій температурі, вам стане в нагоді «прикурювач» для запуску від зовнішнього джерела. Однак, якщо ви не дотримуєтеся правил або використовуєте невідповідний кабель, існує ризик стрибків напруги в бортовій електроніці, результатом може стати дорогий ремонт. Тому до настання холодів краще перевірити акумулятор в майстерні.

6. Забувати про сезонний склоочисник

У зимовий склоочисник входить спирт. Якщо пропустити момент, бачок для омивайки може замерзнути або лопнути, коли рідини багато. Зазвичай вистачає незамерзайки з дією до -25   С. 

7. Сідати за кермо в товстій куртці

Коли температура падає, багато водіїв сідають в машину в об’ємному одязі. Це недобре, тому що ремінь недостатньо щільно прилягає до тіла і ви ризикуєте отримати більше пошкоджень в результаті аварії. Крім того, товсті куртки обмежують свободу рухів. Перед тим як вирушити в дорогу, занадто щільну і об’ємну куртку краще зняти, коли салон нагріється.

8. Переносити сніг в машину

Перед тим як сісти в машину, слід позбутися від снігу, інакше в машину потрапить волога. Але повністю уникнути цього не можна. Якщо ви не звертаєте на це увагу, ви ризикуєте отримати запітнілі зсередини скла, може з’явитися цвіль і іржа. Тому регулярно провітрюйте приміщення і час від часу добре прогрівайте машину. Кондиціонер також осушує – але тільки до тих пір, поки зовнішня температура не опускається нижче шести градусів, тому що багато систем налаштовані так, що при низьких температурах відключаються. Час від часу виймайте мокрі килимки і давайте їм просохнути.

Читайте також  Названо найбільш продавані автомобілі у світі
ДЖЕРЕЛОsud.ua
Кондитер в минулому (професія яка немає ніякого відношення до автомобілів). З 2015 року роблю вигляд, що щось розумію в машинах.