Статті

Експерти назвали правила прогріву двигуна взимку

Під час прогріву двигуна взимку потрібно враховувати три фактори: екологію, економію і ресурс двигуна.

Останнім часом все частіше можна зіткнутися з думкою, що двигун в холодну пору року прогрівати не треба. Деякі водії вважають, що сучасним авто ця процедура не потрібна. Експерти пояснили, чому мотор все ж потрібно прогрівати, і як правильно це робити.

Для початку потрібно розуміти, що прогрітим агрегат стає тоді, коли всі робочі рідини і деталі досягають робочої температури і перестають розширюватися. Спочатку прогрівається охолоджуюча рідина, а вже після цього – масло в піддоні картера і нейтралізатор. У мороз масло може втратити плинність, і сили тертя в моторі зростають. Без навантажень двигун гріється довше, а з навантаженнями знос стає інтенсивнішй. І то, і то недобре.

Прогріти двигун потрібно для того, щоб всі металеві елементи, остиглі на морозі, розширилися і правильно працювали. До слова, така деформація – це природний процес, який закладений в моторі спочатку, в момент проектування. Також необхідно, щоб масло не тільки розійшлося по вузлів і агрегатів з піддона, але і прогрілося, стало більш рідким для коректного виконання своєї ключової обов’язки – мастила.

Ще один важливий момент – гумові прокладки і різні сальники, які теж стають вкрай крихкими на морозі. Якщо сальник «видавить», то масло виявиться на асфальті, а двигун – в ремонті.

Склавши всі три пункти воєдино, отримуємо відповідь – двигун гріти потрібно. Залишилося тільки дізнатися, як довго це слід робити. Кращим варіантом буде дочекатися моменту, коли стрілка температури трохи підніметься і досягне першої позначки на шкалі, обороти двигуна до цього моменту вже впадуть до стандартних показників.

Після цього можна починати плавний руху, без різких прискорень, витримуючи обороти на рівні не більше 2 тисяч. Через кілька хвилин двигун і трансмісія остаточно прогріються, після чого можна продовжувати рух в звичайному режимі.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Погані дороги чи агресивна їзда: хто справжній ворог авто

Кожен автовласник хоча б раз замислювався над тим, що більше шкодить автомобілю - розбиті дороги…

26.09.2025

Як зекономити пальне під час тривалих поїздок: поради для водіїв

Водії все частіше замислюються над тим, як зменшити витрати на паливо, і ця тема стає…

26.09.2025

Audi відмовляється від бензинових A5, A6 та S5 на користь гібридів

Компанія Audi виключила з лінійки бензинові версії моделей A5, A6 та спортивної S5, залишивши лише…

26.09.2025

У Мюнхені вперше зняли автономний прототип BMW

25 вересня 2025 року в Мюнхені було помічено автономний тестовий автомобіль BMW. Машину з характерним…

26.09.2025

В Україні водії зобов’язані переоформлювати права протягом 10 днів

В Україні постійні водійські посвідчення видаються на 30 років, проте зміна особистих даних - ПІБ…

26.09.2025

Коли міняти літні шини на зимові та навпаки: правила та поради

Сезонна заміна шин - ключовий аспект безпеки на дорозі. Від моменту "перевзуття" залежить зчеплення з…

26.09.2025