Досить часто можна почути жахливі розповіді водіїв про те, як у придбаної недавно моделі обірвало ремінь ГРМ, або як погані механіки його криво поставили, або як в магазині запчастин підклали підробку.
Нагадаємо, що головне завдання механізму – це своєчасний впуск в циліндри порції паливної суміші і випуск відпрацьованих газів. Реалізується це за допомогою синхронізації діючих механізмів і передачі крутного моменту від коленвала до распредвали. Будь-який збій в роботі системи призводить в кращому випадку до нерівній роботі силового агрегату.
Зауважимо, що використовуваних видів систем ГРМ не два, а три. Крім ременя і ланцюга використовувався реально вічний шестерний привід, який вже прийнятий, як архаїчний, проте до цих пір застосовується, наприклад, на двигуні ЗМЗ-402.
Незважаючи на те, що ланцюг і ремінь ГРМ виконують одну і ту ж функцію, влаштовані механізми різному. Ремінь, хоч і закритий особливим кожухом, знаходиться зовні мотора, а ось ланцюг є всередині агрегату в масляній ванні. Це говорить про те, що ланцюг не схильна до ніяким зовнішнім впливам і зносу, крім достатнього рівня масла і тиску в масляній системі, від якого залежить, зокрема, робота натяжника.