Мокра дорога – вже сама по собі загроза для водія. А якщо додати знижену видимість, ускладнене маневрування, ризик занесення, аквапланування та гідроудару двигуна – маємо справжній виклик для безпечного водіння.
Щоб не стати учасником ДТП, варто дотримуватися простих, але ефективних правил.
Несправні “двірники” не очищають, а лише розмазують воду і бруд по склу. Видимість знижується – ризик зростає.
Що робити:
Перед сезоном дощів замініть щітки. Розпочинайте рух із попереднього очищення скла спеціальним засобом, щоб двірники працювали ефективно з перших секунд.
У дощ фари – не просто світло, а засіб безпеки. Але головне – не помилитися з режимом.
Що робити:
Вмикайте ближнє світло. Якщо видимість майже нульова – використовуйте протитуманні фари. Дальнє світло заборонено – воно засліплює через відблиски від крапель. Якщо дощ дуже сильний – краще зупинитися і перечекати зливу з “аварійкою”.
Запотівання зменшує видимість не менше, ніж дощ зовні.
Що робити:
Увімкніть кондиціонер або обігрів скла, відкрийте трохи вікна для вентиляції.
Мокре листя під колесами – як лід. Машина може втратити зчеплення.
Що робити:
Рухайтесь повільніше, переходьте на нижчу передачу, тримайте кермо двома руками. Намагайтеся об’їжджати листя, якщо можливо.
У дощ важко точно оцінити відстань. Це небезпечно під час обгонів.
Що робити:
Уникайте крайніх лівих смуг. Не обганяйте без крайньої потреби. Якщо дощ сильний – краще пересуватися правою смугою і без різких маневрів.
Машина попереду не тільки обмежує огляд, а й розкидає на ваше скло воду з брудом.
Що робити:
Тримайте дистанцію. Якщо є можливість – обгоніть. Якщо ні – зменшіть швидкість, зберігайте безпечний інтервал.
На мокрій дорозі швидкість у повороті – головний ворог.
Що робити:
Перед поворотом плавно зменшіть швидкість, увійдіть на нижчій передачі. Після проходження повороту – обережно додайте газу.
Калюжа – це не тільки вода, а й можливість втратити контроль над авто або потрапити в яму.
Що робити:
Об’їжджайте калюжі, якщо це безпечно. Якщо уникнути не вдається – гальмуйте заздалегідь, переходьте на нижчу передачу, знижуйте швидкість до 10 км/год. Щітки двірників – на максимум.
Мокрі гальма спрацьовують гірше, і це може стати фатальним.
Що робити:
Після проїзду через калюжу – кілька разів легенько натисніть на гальма, щоб висушити колодки та диски.
На мокрому асфальті різке кермо – шлях до ще більшого заносу.
Що робити:
Тримайте кермо прямо, без різких рухів. Якщо машину почало зносити – поступово зменшіть газ, корегуйте кермо плавно у протилежний бік від заносу. Уникайте екстреного гальмування.
Коли шини не встигають відводити воду, авто ніби “пливе” – і втрачає контакт із дорогою.
Що робити:
Не в’їжджайте в калюжі на швидкості. Слідкуйте за станом шин: хороший протектор – запорука зчеплення. Уникайте мокрих узбіч. Якщо довелось з’їхати – повертайтеся на асфальт плавно та без гальмування.
Найнебезпечніше – перші хвилини після початку дощу, коли асфальт вкривається слизькою сумішшю пилу, води й олії.
Що робити:
У цей період краще зменшити швидкість до 20-30 км/год, уникати різких рухів. А ще краще – зупинитися на узбіччі чи випити каву. Через 10-15 хвилин дощ змиє слизький шар – і дорога стане безпечнішою.
Екстремальні погодні умови вимагають особливої підготовки та уваги водія. Неправильні дії в таких ситуаціях можуть…
Експерти та власники автомобілів продовжують ділитися досвідом експлуатації моделей, які найчастіше створюють проблеми та виявляються…
Серед найнадійніших японських кросоверів, які можна придбати до 700 тисяч гривень, експерти виділяють три моделі:…
В Україні поліція почала приділяти більше уваги технічному стану автомобілів, особливо в умовах, коли обов'язковий…
Зупинка автомобіля патрульною поліцією може бути незаконною, якщо не дотримано чітко визначених у Законі України…
До вибору автомобіля, особливо вживаного, варто підходити з розумом. Якщо не хочеться регулярно витрачатися на…
Leave a Comment