Статті

Чому кузови масових автомобілів не виготовляються з пластику

Share

Пластиковий кузов на автомобілі вперше з’явився більше 80 років тому, і здавалося, що це буде справжня революція. Адже пластик мав чимало плюсів — легкий, міцний, довговічний. Але чомусь ця технологія так і не стала масовою, а пластиковий автомобіль залишився більше як мрія для технічних фанатів. Так чому ж досі ми не їздимо на машинах з пластиковими кузовами?

Що відомо

Метал, здається, назавжди залишатиметься основним матеріалом для машин, і я сумніваюся, що найближчим часом щось зміниться. Сталь — це те, що дає гарантію надійності. Якщо б ми почали робити автомобілі з легких сплавів або іншого матеріалу, це значно вплинуло б на їх безпеку і довговічність. Це зрозуміло ще з тих часів, коли для авто використовували дерево. Так, дерево було дешевим і легким у обробці, але не вистачало міцності, щоб авто було справжнім “прибульцем” на дорогах. І тому почали використовувати метал.

Пластик у свою чергу — не новий матеріал. Його почали використовувати ще в середині 19 століття, і до початку 20-го століття пластикові вироби стали популярними. Пластик чудово протистоїть хімії, він міцний і довговічний, але йому все ж не можна дати статус «вічного». Тим не менше, він дійсно служить довше, ніж багато інших матеріалів, що використовуються в авто.

Зараз пластик найчастіше використовується для деталей, таких як ручки, накладки та інші дрібні елементи. А ось для більш складних і міцних компонентів автопром почав використовувати композити. Це поєднання пластика з іншими матеріалами, як от скловолокно, що робить його ще міцнішим. І тут я маю на увазі пластик, армований волокном, який насправді має дуже високу міцність. З такого матеріалу виготовляють навіть деталі для літаків і деякі кузови автомобілів. Але ось цей процес, як на мене, дуже трудомісткий і не підходить для серійного виробництва, що вже робить його не дуже вигідним для масового застосування.

Існує також карбон, але це вже зовсім інша історія. Він міцний, але неймовірно дорогий. Та й виготовлення таких кузовів — це справжнє мистецтво, яке вимагає багато ручної роботи. І, зрозуміло, це підвищує вартість авто до небес, роблячи їх доступними лише для еліти.

Отже, на даний момент, коли мова йде про масове виробництво, метал все ж виграє. Пластик і композити чудові для деяких деталей, але, як на мене, для створення масового авто все-таки потрібен метал.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

В Україні можуть запровадити обов’язкову зимову гуму з 1 листопада

У Верховній Раді з’явився новий законопроєкт №8369, який викликав активне обговорення серед водіїв. У ньому…

19.06.2025

Як зекономити пальне: 4 прості поради для кожного водія

Ціни на пальне кусаються, а кожна заправка - як удар по гаманцю? Часто винен не…

19.06.2025

Що робити, якщо машина перегрілася в заторі

У спекотну пору року підвищення температури двигуна в умовах щільного міського трафіку - зовсім не…

19.06.2025

Audi оголосила комплектації та ціни нового Q3

Найближчим часом на іспанському ринку буде розпочато продаж нового Audi Q3 2026. Його вже можна…

19.06.2025

Патрульна поліція нагадує: де заборонена зупинка і який штраф

Патрульна поліція Київської області щодня фіксує порушення правил зупинки на дорогах. Водії, які зупиняються в…

19.06.2025

Новий Nissan Leaf матиме різний дизайн задніх ліхтарів залежно від версії

Журналісти Motor1 помітили, що новий Nissan Leaf має різний вигляд залежно від комплектації. На офіційних…

19.06.2025