Статті

Чому кузови масових автомобілів не виготовляються з пластику

Пластиковий кузов на автомобілі вперше з’явився більше 80 років тому, і здавалося, що це буде справжня революція. Адже пластик мав чимало плюсів — легкий, міцний, довговічний. Але чомусь ця технологія так і не стала масовою, а пластиковий автомобіль залишився більше як мрія для технічних фанатів. Так чому ж досі ми не їздимо на машинах з пластиковими кузовами?

Що відомо

Метал, здається, назавжди залишатиметься основним матеріалом для машин, і я сумніваюся, що найближчим часом щось зміниться. Сталь — це те, що дає гарантію надійності. Якщо б ми почали робити автомобілі з легких сплавів або іншого матеріалу, це значно вплинуло б на їх безпеку і довговічність. Це зрозуміло ще з тих часів, коли для авто використовували дерево. Так, дерево було дешевим і легким у обробці, але не вистачало міцності, щоб авто було справжнім “прибульцем” на дорогах. І тому почали використовувати метал.

Пластик у свою чергу — не новий матеріал. Його почали використовувати ще в середині 19 століття, і до початку 20-го століття пластикові вироби стали популярними. Пластик чудово протистоїть хімії, він міцний і довговічний, але йому все ж не можна дати статус «вічного». Тим не менше, він дійсно служить довше, ніж багато інших матеріалів, що використовуються в авто.

Зараз пластик найчастіше використовується для деталей, таких як ручки, накладки та інші дрібні елементи. А ось для більш складних і міцних компонентів автопром почав використовувати композити. Це поєднання пластика з іншими матеріалами, як от скловолокно, що робить його ще міцнішим. І тут я маю на увазі пластик, армований волокном, який насправді має дуже високу міцність. З такого матеріалу виготовляють навіть деталі для літаків і деякі кузови автомобілів. Але ось цей процес, як на мене, дуже трудомісткий і не підходить для серійного виробництва, що вже робить його не дуже вигідним для масового застосування.

Існує також карбон, але це вже зовсім інша історія. Він міцний, але неймовірно дорогий. Та й виготовлення таких кузовів — це справжнє мистецтво, яке вимагає багато ручної роботи. І, зрозуміло, це підвищує вартість авто до небес, роблячи їх доступними лише для еліти.

Отже, на даний момент, коли мова йде про масове виробництво, метал все ж виграє. Пластик і композити чудові для деяких деталей, але, як на мене, для створення масового авто все-таки потрібен метал.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Як уникнути штрафу за ремінь безпеки та не наражати себе на небезпеку

В Україні за непристебнутий ремінь безпеки передбачено штраф у 510 гривень. Хоча камери поки що…

22.10.2025

Експерти пояснили, на яких авто небезпечно їздити взимку із напівпорожнім баком

Водії часто сперечаються, чи дійсно безпечна їзда з напівпорожнім баком у холодну пору року. Власник…

22.10.2025

Експерти назвали преміальні SUV, які краще не купувати

На основі власних тестів Consumer Reports визначив преміальні SUV, які не рекомендують купувати через низьку…

22.10.2025

Що змінилося в Zeekr X 2026: новий акумулятор і розширений запас ходу

Оновлений Zeekr X 2026 модельного року буде представлений найближчим часом. Очікується, що новинка отримає акумулятор…

22.10.2025

Названо найнесподіваніші причини, через які водія можуть позбавити прав

Водія можуть позбавити прав з різних, іноді несподіваних причин. Це може статися, якщо він не…

22.10.2025

Новий електричний Mercedes-Benz GLC 400 уже доступний для замовлення в Європі

Компанія Mercedes-Benz розпочала прийом замовлень на першу версію нового електричного кросовера GLC. Повнопривідний GLC 400,…

22.10.2025