Статті

Чому кузови масових автомобілів не виготовляються з пластику

Share

Пластиковий кузов на автомобілі вперше з’явився більше 80 років тому, і здавалося, що це буде справжня революція. Адже пластик мав чимало плюсів — легкий, міцний, довговічний. Але чомусь ця технологія так і не стала масовою, а пластиковий автомобіль залишився більше як мрія для технічних фанатів. Так чому ж досі ми не їздимо на машинах з пластиковими кузовами?

Що відомо

Метал, здається, назавжди залишатиметься основним матеріалом для машин, і я сумніваюся, що найближчим часом щось зміниться. Сталь — це те, що дає гарантію надійності. Якщо б ми почали робити автомобілі з легких сплавів або іншого матеріалу, це значно вплинуло б на їх безпеку і довговічність. Це зрозуміло ще з тих часів, коли для авто використовували дерево. Так, дерево було дешевим і легким у обробці, але не вистачало міцності, щоб авто було справжнім “прибульцем” на дорогах. І тому почали використовувати метал.

Пластик у свою чергу — не новий матеріал. Його почали використовувати ще в середині 19 століття, і до початку 20-го століття пластикові вироби стали популярними. Пластик чудово протистоїть хімії, він міцний і довговічний, але йому все ж не можна дати статус «вічного». Тим не менше, він дійсно служить довше, ніж багато інших матеріалів, що використовуються в авто.

Зараз пластик найчастіше використовується для деталей, таких як ручки, накладки та інші дрібні елементи. А ось для більш складних і міцних компонентів автопром почав використовувати композити. Це поєднання пластика з іншими матеріалами, як от скловолокно, що робить його ще міцнішим. І тут я маю на увазі пластик, армований волокном, який насправді має дуже високу міцність. З такого матеріалу виготовляють навіть деталі для літаків і деякі кузови автомобілів. Але ось цей процес, як на мене, дуже трудомісткий і не підходить для серійного виробництва, що вже робить його не дуже вигідним для масового застосування.

Існує також карбон, але це вже зовсім інша історія. Він міцний, але неймовірно дорогий. Та й виготовлення таких кузовів — це справжнє мистецтво, яке вимагає багато ручної роботи. І, зрозуміло, це підвищує вартість авто до небес, роблячи їх доступними лише для еліти.

Отже, на даний момент, коли мова йде про масове виробництво, метал все ж виграє. Пластик і композити чудові для деяких деталей, але, як на мене, для створення масового авто все-таки потрібен метал.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Ціни на пальне знижуються: яке паливо стане дешевшим

З січня 2025 року вартість палива на українських АЗС зазнала зростання через підвищення акцизів та…

21.02.2025

Dacia тестує новий кросовер Duster з удосконаленим повним приводом

Кілька тижнів тому Dacia Duster проходив тести, але тоді кросовер був позначений логотипом Renault. Проте…

21.02.2025

Випуск електрокара Hyundai Ioniq 5 призупинять через низький попит

Південнокорейські ЗМІ повідомили, що Hyundai тимчасово призупинить виробництво Ioniq 5 і Kona Electric з 24…

21.02.2025

Кросовер Alpine A390: перше зображення та дата прем’єри

Alpine оголосила дату дебюту свого футуристичного електричного кросовера A390. Цей спортивний фастбек з низьким профілем…

21.02.2025

Nissan Patrol Y63 отримав брутальну версію Warrior (ФОТО)

У 2019 році в Австралії з’явилася екстремальна версія пікапа Nissan Navara для бездоріжжя, а у…

21.02.2025

Audi визнала проблеми з якістю матеріалів і обіцяє покращення у майбутніх моделях

Німецький автовиробник Audi офіційно заявив про зниження якості матеріалів у своїх нових автомобілях. Раніше марка…

21.02.2025