Октанове число — це така штука, яка показує, наскільки бензин стійкий до детонації. Якщо воно низьке, двигун може отримати серйозних проблем, причому дуже швидко. Тому вибір пального — це реально важлива річ, особливо взимку, коли багато хто змінює марку бензину. Але чи є в цьому сенс? Ось тут і починається найцікавіше.
Що ще варто знати
Оптимальне паливо залежить від особливостей двигуна. Наприклад, ступінь стиснення — це коли дивишся, наскільки сильно поршень «вичавлює» об’єм у камері згоряння. Якщо цей показник не дуже високий, можна заправлятися А-92. Але якщо в машині турбіна, то забудь про цей бензин — навіть із низьким ступенем стиснення краще залити щось серйозніше. До речі, виробники завжди пишуть мінімально допустиме октанове число в інструкції чи на кришці бака, і воно — твій головний орієнтир.
Чесно кажучи, я теж помітив, що на А-95 машина працює якось плавніше. Двигун «підтягує», витрата пального менша, а ще це рятує, якщо десь трапиться неякісний бензин. Але взимку є нюанси. У сильні морози 95-й може бути не таким зручним для запуску холодного двигуна. Тут реально відчувається різниця: 92-й легше спалахує, і це стає величезним плюсом, якщо ти живеш десь у північних регіонах.
Із динамікою взимку все теж просто. На слизькій дорозі і в морозах ти все одно не будеш «давати газу», тому різниця між А-92 і А-95 практично зникає. Головне тут — щоб паливо відповідало тому, що дозволяє твій двигун. Якщо виробник каже, що 92-й можна, то чому б не спробувати?