Експерти вирішили розповісти водіям про значення різних кольорів антифризів та їх застосування для різних типів двигунів. Ключовий компонент антифризу – це етиленгліколь або пропіленгліколь, змішаний з водою.
Що відомо ще
Колір рідини як спрощує ідентифікацію, а й свідчить про її специфічні характеристики. Етиленгліколь, незважаючи на свою ефективність, вважається токсичним, у зв’язку з чим антифризи забарвлюють насичені кольори з флуоресцентними добавками для легкості виявлення витоків, особливо в ультрафіолеті.
Відтінок антифризу найчастіше корелює з технологією виробництва та призначений для певного типу двигунів. Наприклад, у Європі прийнято маркувати антифризи за класами, які відображаються на упаковці та документації на автомобіль. Німецькі та російські машини часто використовують рідини класу G11, G12, G12+ та G13.
Різні кольори антифризів відображають їх клас:
- Синій та зелений кольори вказують на клас G11, що підходить для стандартних атмосферних двигунів.
- Червоний і рожевий клас G12, призначений для високонавантажених двигунів з турбонаддувом і застосовується такими виробниками, як Ford і Volvo.
- Жовтий та оранжевий кольори сигналізують про клас G13 для форсованих або спортивних двигунів, що використовують менш токсичний пропіленгліколь.
Необхідно пам’ятати, що змішування антифризів різних кольорів заборонено через ризик хімічної реакції та зниження захисних властивостей.