Водії, які навчалися на «механіці», розвивають м’язову пам’ять, де під час екстреного гальмування вони використовують обидві ноги: одна тисне на гальмо, а інша – на зчеплення, щоб уникнути зупинки двигуна. Такий рефлекс може зберегтися і при керуванні авто з автоматичною трансмісією, де зчеплення немає. У критичній ситуації водій може випадково натиснути одночасно на газ і гальмо.
Це може спричинити негативні наслідки, особливо для старих автомобілів, оскільки підвищене навантаження лягає на двигун, гальма та трансмісію. У сучасних авто є системи захисту КПП від таких дій, проте двигун все одно страждатиме через високі оберти при одночасному натисканні на газ. Гальмівна система також піддається ризику: можливе перегрівання гальмівних дисків, що призведе до деформації та необхідності їх заміни. Це збільшує знос колодок та інших деталей ходової частини, а також подовжує гальмівний шлях, що може підвищити ризик аварій.
Такі помилки можуть обернутися для водія значними витратами на ремонт двигуна або ходової частини. Щоб уникнути цього, важливо при переході з “механіки” на “автомат” змінити стиль керування, тримаючи ліву ногу у зручному положенні, не задіюючи її для управління автомобілем.
Чому ж не використовувати обидві ноги на автоматичній коробці передач? Річ у тому, що це незручно, оскільки педалі газу та гальма розташовані близько одна до одної, і конструкція таких авто передбачає керування однією ногою. Використання обох ніг може призвести до помилок у критичний момент і стати причиною аварій.
Leave a Comment