Статті

Двома ногами небезпечно: що трапиться, якщо одночасно натиснути на газ і гальмо в машині з АКПП

Share
Зазвичай навчання в автошколах проходить на автомобілях із механічною коробкою передач, де використовуються три педалі: газ, гальмо та зчеплення, що вимагає активного залучення обох ніг. Проте, коли водій пересідає на авто з автоматичною коробкою передач, можуть спрацювати старі рефлекси.

Водії, які навчалися на «механіці», розвивають м’язову пам’ять, де під час екстреного гальмування вони використовують обидві ноги: одна тисне на гальмо, а інша – на зчеплення, щоб уникнути зупинки двигуна. Такий рефлекс може зберегтися і при керуванні авто з автоматичною трансмісією, де зчеплення немає. У критичній ситуації водій може випадково натиснути одночасно на газ і гальмо.

Це може спричинити негативні наслідки, особливо для старих автомобілів, оскільки підвищене навантаження лягає на двигун, гальма та трансмісію. У сучасних авто є системи захисту КПП від таких дій, проте двигун все одно страждатиме через високі оберти при одночасному натисканні на газ. Гальмівна система також піддається ризику: можливе перегрівання гальмівних дисків, що призведе до деформації та необхідності їх заміни. Це збільшує знос колодок та інших деталей ходової частини, а також подовжує гальмівний шлях, що може підвищити ризик аварій.

Такі помилки можуть обернутися для водія значними витратами на ремонт двигуна або ходової частини. Щоб уникнути цього, важливо при переході з “механіки” на “автомат” змінити стиль керування, тримаючи ліву ногу у зручному положенні, не задіюючи її для управління автомобілем.

Чому ж не використовувати обидві ноги на автоматичній коробці передач? Річ у тому, що це незручно, оскільки педалі газу та гальма розташовані близько одна до одної, і конструкція таких авто передбачає керування однією ногою. Використання обох ніг може призвести до помилок у критичний момент і стати причиною аварій.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: АКПП

Останні записи

Skoda Space готують до дебюту: електромобіль тестують у морозних умовах

Після успішного запуску електромобіля Elroq, компанія Skoda активно працює над новим проектом у своєму портфоліо…

23.02.2025

Автомеханік розповів, навіщо потрібні робот та варіатор, якщо є автомат

Автоматична коробка передач значно спрощує керування автомобілем, особливо в умовах міського трафіку. Вона не лише…

23.02.2025

У Tesla Cybertruck виявлено новий критичний недолік

Кілька власників Tesla Cybertruck повідомили про небезпечні випадки, коли металеві панелі кузова відривалися під час…

22.02.2025

Mercedes-Benz анонсувала оновлення седана S-Class у 2026 році

Представницький седан Mercedes-Benz S-Class наступного року очікує на велике оновлення. Про це повідомив сам німецький…

22.02.2025

Складено ТОП-10 надійних авто, які проїдуть понад 300 тис. км

Експерти TopSpeed назвали 10 найнадійніших автомобілів, здатних без проблем проїхати понад 320 тис. км. Хто…

22.02.2025

BMW анонсувала нові технології для своїх автомобілів

На заході Tech Days у Ландсхуті марка BMW поділилася першими подробицями щодо розробки нових електричних…

22.02.2025