Статті

Двома ногами небезпечно: що трапиться, якщо одночасно натиснути на газ і гальмо в машині з АКПП

Зазвичай навчання в автошколах проходить на автомобілях із механічною коробкою передач, де використовуються три педалі: газ, гальмо та зчеплення, що вимагає активного залучення обох ніг. Проте, коли водій пересідає на авто з автоматичною коробкою передач, можуть спрацювати старі рефлекси.

Водії, які навчалися на «механіці», розвивають м’язову пам’ять, де під час екстреного гальмування вони використовують обидві ноги: одна тисне на гальмо, а інша – на зчеплення, щоб уникнути зупинки двигуна. Такий рефлекс може зберегтися і при керуванні авто з автоматичною трансмісією, де зчеплення немає. У критичній ситуації водій може випадково натиснути одночасно на газ і гальмо.

Це може спричинити негативні наслідки, особливо для старих автомобілів, оскільки підвищене навантаження лягає на двигун, гальма та трансмісію. У сучасних авто є системи захисту КПП від таких дій, проте двигун все одно страждатиме через високі оберти при одночасному натисканні на газ. Гальмівна система також піддається ризику: можливе перегрівання гальмівних дисків, що призведе до деформації та необхідності їх заміни. Це збільшує знос колодок та інших деталей ходової частини, а також подовжує гальмівний шлях, що може підвищити ризик аварій.

Такі помилки можуть обернутися для водія значними витратами на ремонт двигуна або ходової частини. Щоб уникнути цього, важливо при переході з “механіки” на “автомат” змінити стиль керування, тримаючи ліву ногу у зручному положенні, не задіюючи її для управління автомобілем.

Чому ж не використовувати обидві ноги на автоматичній коробці передач? Річ у тому, що це незручно, оскільки педалі газу та гальма розташовані близько одна до одної, і конструкція таких авто передбачає керування однією ногою. Використання обох ніг може призвести до помилок у критичний момент і стати причиною аварій.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: АКПП

Останні записи

Названо несподіваний побічний ефект електромобілів

З поширенням електромобілів усе більше пасажирів скаржаться на нудоту, запаморочення та дезорієнтацію під час поїздок.…

14.12.2025

Новий Nissan Xterra стане конкурентом Toyota Land Cruiser

Nissan готується відродити рамний позашляховик Xterra. Хоча компанія вже офіційно підтвердила повернення цієї легендарної моделі,…

14.12.2025

В Україні виник дефіцит зелених номерів для електромобілів

В Україні загострилася проблема з реєстрацією електромобілів через нестачу зелених державних номерних знаків у сервісних…

14.12.2025

Як уникнути ДТП взимку: основні помилки водіїв

Взимку кількість ДТП різко зростає через ожеледицю та слизькі дороги. Автомобіль гірше слухається керма, збільшується…

14.12.2025

Porsche відмовляється від повної електрифікації Boxster і Cayman 718

Porsche змінила плани щодо наступного покоління Boxster і Cayman 718. Спочатку компанія планувала зробити їх…

14.12.2025

Volkswagen показав концепт доступного електромобіля ID.EVERY1

Німці показали концепт свого найдешевшого електромобіля - Volkswagen ID.EVERY1, який стане основою серійного ID.1. Машину…

14.12.2025