Статті

Двома ногами небезпечно: що трапиться, якщо одночасно натиснути на газ і гальмо в машині з АКПП

Зазвичай навчання в автошколах проходить на автомобілях із механічною коробкою передач, де використовуються три педалі: газ, гальмо та зчеплення, що вимагає активного залучення обох ніг. Проте, коли водій пересідає на авто з автоматичною коробкою передач, можуть спрацювати старі рефлекси.

Водії, які навчалися на «механіці», розвивають м’язову пам’ять, де під час екстреного гальмування вони використовують обидві ноги: одна тисне на гальмо, а інша – на зчеплення, щоб уникнути зупинки двигуна. Такий рефлекс може зберегтися і при керуванні авто з автоматичною трансмісією, де зчеплення немає. У критичній ситуації водій може випадково натиснути одночасно на газ і гальмо.

Це може спричинити негативні наслідки, особливо для старих автомобілів, оскільки підвищене навантаження лягає на двигун, гальма та трансмісію. У сучасних авто є системи захисту КПП від таких дій, проте двигун все одно страждатиме через високі оберти при одночасному натисканні на газ. Гальмівна система також піддається ризику: можливе перегрівання гальмівних дисків, що призведе до деформації та необхідності їх заміни. Це збільшує знос колодок та інших деталей ходової частини, а також подовжує гальмівний шлях, що може підвищити ризик аварій.

Такі помилки можуть обернутися для водія значними витратами на ремонт двигуна або ходової частини. Щоб уникнути цього, важливо при переході з “механіки” на “автомат” змінити стиль керування, тримаючи ліву ногу у зручному положенні, не задіюючи її для управління автомобілем.

Чому ж не використовувати обидві ноги на автоматичній коробці передач? Річ у тому, що це незручно, оскільки педалі газу та гальма розташовані близько одна до одної, і конструкція таких авто передбачає керування однією ногою. Використання обох ніг може призвести до помилок у критичний момент і стати причиною аварій.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: АКПП

Останні записи

Де нове авто у 2025 дешевше: в Україні чи країнах ЄС

Купівля нового автомобіля завжди пов'язана зі значними витратами, і багато хто вважає, що придбати машину…

22.08.2025

Skoda Octavia першого покоління подолала 1 мільйон км без капремонту

Історія з Ісландії вразила автомобільний світ: Йомундур Оласон став сенсацією завдяки своїй Skoda Octavia першого…

22.08.2025

Названо неправильна перевірка оливи, яка шкодить двигуну

Перевірка рівня моторного масла є однією з найважливіших процедур обслуговування автомобіля, хоча багато водіїв часто…

22.08.2025

Як правильно паркуватися в місті та уникнути проблем

У сучасному місті вміння правильно паркуватися є однією з найважливіших навичок для кожного водія. Від…

22.08.2025

Як тривалий простій автомобіля шкодить двигуну та витраті палива

Тривалий простій автомобіль, особливо з неповним баком, може призвести до серйозних проблем із двигуном через…

22.08.2025

Як правильно підготувати автомобіль до бездоріжжя: поради експерта

Експерт радить насамперед оцінити стан шин: сильно зношені покришки знижують прохідність незалежно від дорожнього просвіту…

22.08.2025