Статті

Двома ногами небезпечно: що трапиться, якщо одночасно натиснути на газ і гальмо в машині з АКПП

Share
Зазвичай навчання в автошколах проходить на автомобілях із механічною коробкою передач, де використовуються три педалі: газ, гальмо та зчеплення, що вимагає активного залучення обох ніг. Проте, коли водій пересідає на авто з автоматичною коробкою передач, можуть спрацювати старі рефлекси.

Водії, які навчалися на «механіці», розвивають м’язову пам’ять, де під час екстреного гальмування вони використовують обидві ноги: одна тисне на гальмо, а інша – на зчеплення, щоб уникнути зупинки двигуна. Такий рефлекс може зберегтися і при керуванні авто з автоматичною трансмісією, де зчеплення немає. У критичній ситуації водій може випадково натиснути одночасно на газ і гальмо.

Це може спричинити негативні наслідки, особливо для старих автомобілів, оскільки підвищене навантаження лягає на двигун, гальма та трансмісію. У сучасних авто є системи захисту КПП від таких дій, проте двигун все одно страждатиме через високі оберти при одночасному натисканні на газ. Гальмівна система також піддається ризику: можливе перегрівання гальмівних дисків, що призведе до деформації та необхідності їх заміни. Це збільшує знос колодок та інших деталей ходової частини, а також подовжує гальмівний шлях, що може підвищити ризик аварій.

Такі помилки можуть обернутися для водія значними витратами на ремонт двигуна або ходової частини. Щоб уникнути цього, важливо при переході з “механіки” на “автомат” змінити стиль керування, тримаючи ліву ногу у зручному положенні, не задіюючи її для управління автомобілем.

Чому ж не використовувати обидві ноги на автоматичній коробці передач? Річ у тому, що це незручно, оскільки педалі газу та гальма розташовані близько одна до одної, і конструкція таких авто передбачає керування однією ногою. Використання обох ніг може призвести до помилок у критичний момент і стати причиною аварій.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: АКПП

Останні записи

При перетині кордону з Польщею можливі проблеми: у ДПСУ назвали причини

Державна прикордонна служба України (ДПСУ) повідомила про можливі труднощі при перетині кордону з Польщею через…

05.09.2024

В Україні можуть оновити водійські права

В Україні можуть суттєво змінитися правила та порядок видачі водійських посвідчень. Законопроєкт №8082, який передбачає…

05.09.2024

Оголошено дату прем’єри Renault Bigster

У 2021 році компанія Dacia представила концепт-кар Bigster — більший та просторий варіант моделі Duster,…

05.09.2024

Новий український бронеавтомобіль “Варта 2” представлено на виставці MSPO-2024

На міжнародній оборонній виставці MSPO-2024, що відбулася в польському місті Кельце, компанія "Українська бронетехніка" презентувала…

05.09.2024

Volkswagen відкликає ID.4 через проблеми з кріпленням подушок безпеки

Volkswagen оголосив про відкликання 837 автомобілів ID.4 через проблему з кріпленням подушок безпеки на пасажирській…

05.09.2024

Названо основні помилки при виборі кузова автомобіля

Щоб правильно вибрати тип кузова автомобіля, важливо розуміти його особливості. Кожен тип має свої переваги…

05.09.2024