Статті

Автомеханік пояснив тонкощі прогріву автоматичної трансмісії

Незважаючи на те, що весна вже закінчується, метеорологи продовжують передбачати заморозки. Це означає, що автомобілістам ще рано припиняти прогрівати свої машини перед поїздкою. Однак часто цей процес відбувається з помилками, особливо коли йдеться про прогрівання трансмісії, а не двигуна, який зазвичай знаходиться у центрі уваги.

Більшість сучасних машин оснащені автоматичними коробками. Для їх коректної роботи необхідно, щоб трансмісійна олія досягла робочої температури . В іншому випадку, КПП зазнає надлишкового навантаження, що може призвести до її передчасного зносу. Це стосується як традиційних автоматичних коробок, так і нових «роботів» і варіаторів, які все ще широко використовуються в сучасних автомобілях.

Процес прогрівання трансмісії починається не відразу. Багато водіїв думають, що поки автомобіль простоює з двигуном, прогрівається і коробка передач. Це частково вірно, але КПП отримує мінімальну кількість тепла, тому що в цей момент її внутрішні елементи не взаємодіють із двигуном. Насправді трансмісія починає повноцінно прогріватися тільки під час руху автомобіля .

На практиці, за невеликих мінусових температур, трансмісійна олія в КПП досягає робочої температури за 5–10 хвилин після початку руху. У разі сильних заморозків цей процес займає більше часу. У теплу пору року для прогріву КПП достатньо 5 хвилин , після чого трансмісію можна експлуатувати повністю. Важливо уникати надмірних навантажень на коробку передач під час прогріву, таких як різкі прискорення та гальмування.

Починати рух слід плавно , не піднімаючи обороти двигуна понад 3 тисячі. Як тільки коробка прогріється, можна переходити до звичайного режиму керування. Однак слід уникати різких маневрів, особливо на класичних «автоматах» та варіаторах, які до таких навантажень не пристосовані та зношуються швидше.

Що стосується роботизованих коробок , вони краще переносять навантаження, але важливо не забувати про часте обслуговування та якість масла. Також варто звернути увагу на можливість перегріву трансмісії. Будь-яке надлишкове навантаження може призвести до сильного нагрівання трансмісійної олії, що негативно позначиться на його властивостях і на роботі КПП надалі.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман

Останні записи

Toyota RAV4 обігнала Corolla і стала найпродаванішим авто у світі

Легендарна Toyota Corolla вперше за багато років втратила звання найпродаванішого автомобіля у світі. За підсумками…

04.10.2025

Експерт розповів, чому стан коліс автомобіля не можна ігнорувати

Правильний тиск у шинах є критично важливим для безпечної та ефективної експлуатації автомобіля. Він безпосередньо…

04.10.2025

BMW X4 знімають з виробництва: остаточне рішення

У автомобільній індустрії рідко трапляється, щоб великий виробник публічно визнавав помилку та переглядав рішення про…

04.10.2025

Електрокросовер Hyundai Kona отримав колекційну версію Mauna Loa

Hyundai представила особливу версію свого кросовера - Kona Mauna Loa 2026, створену на честь гавайського…

04.10.2025

У яких випадках краще продати авто, ніж ремонтувати

Фахівець із механічного ремонту стверджує, що іноді продаж автомобіля - розумніше рішення, ніж його відновлення.…

04.10.2025

Експерт пояснив, як продовжити термін роботи варіатора до 300 тис. км.

CVT, або варіатор, відомий своєю підвищеною вимогливістю до обслуговування, проте при правильному догляді він здатний…

04.10.2025