Електромобілі постійно набирають популярності на ринку Росії. Багато хто говорить про їхні плюси, але про мінуси – одиниці. Сьогодні ми знімемо рожеві окуляри та подивимося, які у електричного транспорту є недоліки.
Вартість електромобіля перевищує ціну пропорційного з ним бензинового аналога. Це викликано тим, що на «електрички» встановлюють ємну тягову батарею, вартість якої може становити до половини цінника транспортного засобу. В умовах дорожчої сировини для виробництва акумуляторів ціна електрокарів також поступово повзе вгору.
Найбільше цей мінус торкається електромобілів доступного та середнього цінового сегментів. У Росії до них відносяться Evolute i-Pro, Evolute i-Joy, Москвич 3 та Skywell ET5. Вони в середньому на 1 мільйон рублів дорожчі за бензинові аналоги. Але в преміальному сегменті відмінності між електричними та бензиновими моделями стираються. Так, повнорозмірний позашляховик Li Auto L9 дешевший від BMW X7 і Mercedes-Benz GLS. А Zeekr 001 поступається в ціні Porsche Panamera.
Сучасні електромобілі можуть проїхати на одному заряді понад 500 км завдяки ємним тяговим батареям. Але цей чинник має і зворотний бік медалі – такі автомобілі використовують тягові батареї великої ємності. В результаті заряджання від станцій змінного струму може розтягнутися на довгий годинник. І повного заряду батареї можна не побачити навіть після того, як Ваш “зелений” друг заряджався всю ніч.
Тут варто відзначити, що сучасні електромобілі переходять на використання архітектури 800 В. Як приклади можна відзначити моделі XPeng G9, Avatr 11, Lotus Eletre та Zeekr 001FR. Їхні акумулятори здатні приймати постійний струм потужністю понад 200 кВт. Це дозволяє їм заряджатися з 30% до 80% лише за 5-10 хвилин. Головне – знайти потужну станцію постійного струму.
Ще один реальний мінус електромобіля – знижена ефективність у зимовий час. Це спричинено уповільненням хімічних реакцій усередині тягового акумулятора. Внаслідок цього запас ходу електромобіля знижується. Допомогти тут може система обігріву тягової батареї, але вона й сама витрачає пристойну кількість енергії. Тому таких показників, як улітку, побачити не вдасться. Єдиний вихід – залишати електромобіль у теплому гаражі або регулярно підключати його до зарядної станції змінного струму.
Але тут варто відзначити, що бензинові автомобілі також страждають від холодів – у них підвищується витрата палива, а самі паливні трубки можуть стати крихкими, що призведе до потенційного витоку палива та займання. Тому варто прийняти, що витрати холодної пори року – це даність, яка характерна для будь-якого типу автомобілів.
З-за високого моменту, що крутить, і великої спорядженої маси електромобілі швидше зношують шини. Змінювати їх доведеться частіше, ніж на бензиновому автомобілі. Із цієї проблеми є вихід – використання шин, розроблених спеціально для «електричок». Але й у цього рішення є недолік – їхня вартість вища, ніж у звичайних аналогів. З іншого боку, володіючи електромобілем, можна заощадити на зміні гальмівних колодок, гальмівних дисків, моторній та трансмісійній олії і так далі. Таким чином, електромобілі мають об’єктивні мінуси. Але їх перекривають різноманітні переваги.
Перед початком зими у машині потрібно перевірити стан АКБ, а також коректність роботи термостату та…
Сучасні технології допомагають автомобілям стати безпечнішими, і Volkswagen робить значний крок уперед у цій галузі.…
У жовтні в Україні зареєстрували 4277 нових електромобілів на акумуляторних батареях (BEV), що на 5%…
Японський автовиробник Nissan збирається вивести на ринок новий продукт для електричного сегменту спортивних автомобілів, збудований…
Наш експерт розповів, як боротися з зледенілим склом тим водіям, у яких електрообігрів або «передпусковий»…
Слідом за новим кросовером Bigster румунський бренд Dacia має намір представити ще один важливий для…
Leave a Comment