Статті

Мінуси електромобілів – чесно про недоліки

Share

Електромобілі постійно набирають популярності на ринку Росії. Багато хто говорить про їхні плюси, але про мінуси – одиниці. Сьогодні ми знімемо рожеві окуляри та подивимося, які у електричного транспорту є недоліки.

Висока ціна

Вартість електромобіля перевищує ціну пропорційного з ним бензинового аналога. Це викликано тим, що на «електрички» встановлюють ємну тягову батарею, вартість якої може становити до половини цінника транспортного засобу. В умовах дорожчої сировини для виробництва акумуляторів ціна електрокарів також поступово повзе вгору.

Найбільше цей мінус торкається електромобілів доступного та середнього цінового сегментів. У Росії до них відносяться Evolute i-Pro, Evolute i-Joy, Москвич 3 та Skywell ET5. Вони в середньому на 1 мільйон рублів дорожчі за бензинові аналоги. Але в преміальному сегменті відмінності між електричними та бензиновими моделями стираються. Так, повнорозмірний позашляховик Li Auto L9 дешевший від BMW X7 і Mercedes-Benz GLS. А Zeekr 001 поступається в ціні Porsche Panamera.

Довгий час заряджання

Сучасні електромобілі можуть проїхати на одному заряді понад 500 км завдяки ємним тяговим батареям. Але цей чинник має і зворотний бік медалі – такі автомобілі використовують тягові батареї великої ємності. В результаті заряджання від станцій змінного струму може розтягнутися на довгий годинник. І повного заряду батареї можна не побачити навіть після того, як Ваш “зелений” друг заряджався всю ніч.

Тут варто відзначити, що сучасні електромобілі переходять на використання архітектури 800 В. Як приклади можна відзначити моделі XPeng G9, Avatr 11, Lotus Eletre та Zeekr 001FR. Їхні акумулятори здатні приймати постійний струм потужністю понад 200 кВт. Це дозволяє їм заряджатися з 30% до 80% лише за 5-10 хвилин. Головне – знайти потужну станцію постійного струму.

Знижена ефективність взимку

Ще один реальний мінус електромобіля – знижена ефективність у зимовий час. Це спричинено уповільненням хімічних реакцій усередині тягового акумулятора. Внаслідок цього запас ходу електромобіля знижується. Допомогти тут може система обігріву тягової батареї, але вона й сама витрачає пристойну кількість енергії. Тому таких показників, як улітку, побачити не вдасться. Єдиний вихід – залишати електромобіль у теплому гаражі або регулярно підключати його до зарядної станції змінного струму.

Але тут варто відзначити, що бензинові автомобілі також страждають від холодів – у них підвищується витрата палива, а самі паливні трубки можуть стати крихкими, що призведе до потенційного витоку палива та займання. Тому варто прийняти, що витрати холодної пори року – це даність, яка характерна для будь-якого типу автомобілів.

Швидке зношування шин

З-за високого моменту, що крутить, і великої спорядженої маси електромобілі швидше зношують шини. Змінювати їх доведеться частіше, ніж на бензиновому автомобілі. Із цієї проблеми є вихід – використання шин, розроблених спеціально для «електричок». Але й у цього рішення є недолік – їхня вартість вища, ніж у звичайних аналогів. З іншого боку, володіючи електромобілем, можна заощадити на зміні гальмівних колодок, гальмівних дисків, моторній та трансмісійній олії і так далі. Таким чином, електромобілі мають об’єктивні мінуси. Але їх перекривають різноманітні переваги. 

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман

Останні записи

Audi готує масштабні скорочення: без роботи залишаться тисячі

Німецький автовиробник планує до 2029 року скоротити 7,5 тисяч робітників у Німеччині. У компанії пояснили,…

18.03.2025

Блогери знайшли новий спосіб обдурити автопілот Tesla

Користувач YouTube Марк Ровер вирішив порівняти роботу асистентів водіїв на популярних автомобілях. У випробуваннях взяли…

18.03.2025

Експерт попередив про ризики їзди на літніх шинах у холодну погоду

Рання весна в Україні змусила деяких водіїв перейти на літні шини, але різке похолодання зробило…

18.03.2025

Audi Q5 PHEV нового покоління позбудеться турбодизельного двигуна

Кросовер Q5 залишається для Audi, можливо, головним продуктом: за обсягами продажів він перевершує решту моделей…

18.03.2025

Mercedes-Benz тестує новий електричний GLB-Class 2027

Mercedes-Benz продовжує тестування другого покоління GLB-Class, який стане частиною оновленої компактної лінійки бренду. Прототип моделі…

18.03.2025

Audi оновить модельний ряд і випустить 10 нових PHEV та ДВЗ у 2025 році

Audi оголосила про масштабну стратегію оновлення свого модельного ряду на 2025 рік, запланувавши запуск десяти…

18.03.2025