Численні міркування в Інтернеті про те, як має розтікатися «правильна» крапля палива на білому папері, або як не повинен пахнути бензин — на практиці не завжди застосовні: їхня похибка становить близько 100% (технічний + людський фактор). На сьогоднішній день існують побутові бензиномери (нафтоденсиметри), але і вони дозволяють лише відрізнити бензин від солярки, і не здатні виміряти кількість домішок чи величину октанового числа.
Таким чином, автолюбителю залишається визначити якість бензину лише за фактом – за поведінкою свого автомобіля. Неякісний бензин поводиться таким чином:
1. Збільшується витрата палива.
2. Спочатку справний автомобіль погано заводиться (або взагалі не заводиться), глухне.
3. Знижується розгінна динаміка та потужність.
4. Двигун працює з перебоями, «стрибають» оберти на неодруженому ходу.
5. Утворюється чорний чи червоний нагар на свічках запалювання.
Те, що залитий поганий бензин, зазвичай відчувається не одразу (це ще залежить і від наповненості бака), а лише тоді, коли неякісне паливо потрапить у провід. За цей час можна встигнути від’їхати від заправки на 10-15 км. Якщо, тільки-но від’їхавши від заправки, двигун заглух – причина, швидше за все, у забрудненості палива водою та механічними домішками.
Якщо двигун не розвиває потрібної потужності, чути металевий стукіт — причина, швидше за все, у низькій октановій кількості палива. Хоча.. металевий стукіт краще не чути. Це вже найсумніший результат.