Експерт пояснив, чому влітку часто з’являється підвищена витрата масла у двигуні або так званий «масложор». Виявляється, що причина – у режимах їзди. Просто влітку автомобілісти частіше пересуваються на далекі відстані на високих швидкостях.
Насамперед варто пояснити фізику процесу. Отже, розрахункова допустима витрата моторного масла становить 0,5% від витрати бензину. Зі зростанням швидкості закономірно збільшується споживання палива. І, відповідно, масло. Для швидкої їзди необхідні великі оберти і високий момент, що крутить. Для цього потрібен високий тиск у циліндрах. Але що воно вище, то більше газів проривається через поршневі кільця. Разом з ними і частина масла виноситься у впускний трубопровід, а потім згоряє в циліндрах.
Крім того, не потрібно забувати, що при русі на високих швидкостях зростає частота робочих циклів , під час яких відбувається згоряння масла. І стінки циліндрів у таких режимах руху нагріваються сильніше, через що моторне масло розріджується і втрачає в’язкість. А це полегшує проникнення мастила у камеру згоряння.
У машин з турбомоторами масложер виникає частіше. Особливо у літню спеку. Пояснити це можна так: коли водій після їзди по трасі на високих швидкостях зупиняється і відразу глушить двигун, турбокомпресор позбавляється охолодження. Через це температура всередині турбіни зростає, внаслідок чого газодинамічні ущільнення закоксовуються, що неминуче призводить до збільшення витрати масла.
Потрібно пам’ятати просте правило: чим агресивніше водій веде машину, тим вища витрата масла. Щоб зменшити витрату масла Михайло Колодочкін радить не перевищувати швидкісний режим і їздіть плавно, не розкручуючи двигун до червоної зони. Крім того, додає експерт, такий стиль водіння допоможе і на паливі заощадити.