Адміністрація Міністерства внутрішніх справ (МВС) розширила застосування технічних засобів для контролю правомірності проведення іспитів водія.
Микола Рудик, начальник Головного сервісного центру МВС, розповів про нововведення, які впроваджуються в екзаменаційній практиці сервісних центрів МВС і коли очікується їх впровадження.
Зміни стосуються технічних умов, які стосуються приміщень для проведення теоретичних іспитів та автомобілів, що використовуються для практичних іспитів.
Ми прагнемо створити максимально прозорі умови для складання теоретичних та практичних іспитів у сервісних центрах МВС, щоб отримання посвідчень водіїв стало більш доступним для громадян. Ми хочемо, щоб ніхто не мав можливості втручатися, відволікати чи впливати на кандидатів під час проведення іспитів. посвідчення водія володіє знаннями правил дорожнього руху, він отримає свій документ: «Знати — успішно здавати», «Не знати — не допоможуть», — пояснив Микола Рудик.
У новій системі проведення теоретичних іспитів знаковими змінами стануть:
Запис на практичні іспити можна буде здійснювати онлайн, що дозволить скоротити кількість особистих візитів до одного, оскільки квитки для попереднього запису можна отримати через веб-сайт Головного сервісного центру МВС, а не обов’язково у терміналах, які розташовані в приміщенні, як це відбувається зараз.
Термін оскарження результатів іспитів буде продовжено з 3 днів до 30 днів.
Встановлення додаткових камер спостереження у приміщеннях для теоретичних іспитів забезпечить повніше та об’єктивніше фіксування того, що відбувається під час проведення іспитів. Тепер у класах для теоретичних іспитів не буде сліпих зон, оскільки будуть встановлені чотири камери, які забезпечать зйомку з різних ракурсів, а також фіксацію звуку у приміщенні.
Буде впроваджено технологію розпізнавання осіб FACE-ID у класах для теоретичних іспитів.
Що стосується практичних іспитів, то автомобілі, які використовуються для їх складання, будуть обладнані системою відеоспостереження з панорамним кутом огляду 360 ° та звукозаписом в салоні. Це дозволить контролювати рухи як кандидата, так і інструктора. Крім того, автомобілі будуть оснащені пристроєм для фіксації маршруту під час практичного іспиту.
Ці нововведення нададуть кандидатам у воді більше можливостей для оскарження результатів іспитів у сервісних центрах МВС. Кількість спроб для складання практичних іспитів також зміниться. Зараз у кандидатів лише три спроби, однак у майбутньому їм буде надано необмежену кількість спроб протягом двох років.
«Ми плануємо запроваджувати ці зміни поетапно, починаючи з експерименту. Він розпочнеться 1 червня цього року і проводитиметься у чотирьох областях: Київській, Вінницькій, Одеській та Львівській. Після цього ми проаналізуємо всі виклики, які виникнуть під час експерименту, і поступово до кінця року плануємо розгорнути цей проект по всій Україні», – наголосив Микола Рудик, начальник Головного сервісного центру МВС.