Експлуатація автомобіля в умовах поганих доріг часто призводить до появи дефектів, серед яких не рідко виникають тріщини на вітровому склі. Після їх виявлення водій зазвичай цікавиться, чи можна продовжувати їздити та яку відповідальність він може понести у разі зупинки поліцією.
В Україні вимоги до стану транспортних засобів регламентуються національними стандартами та Правилами дорожнього руху. Зокрема, ДСТУ 3649:2010 встановлює, що на вітровому склі не допускаються тріщини або сколи у зоні роботи склоочисників. Водночас такі пошкодження не класифікуються як технічна несправність, яка забороняє експлуатацію автомобіля. Правила дорожнього руху також не містять конкретних рекомендацій чи заборон щодо водіння з тріщинами на склі.
Щодо відповідальності, перше порушення, пов’язане з керуванням автомобілем із несправностями, забороненими до експлуатації, тягне штраф у розмірі 340 грн (ч.1 ст.121 КУпАП). Повторне порушення протягом року передбачає більший штраф – від 850 до 1700 грн, а також можливе позбавлення права керування на 3-6 місяців або адміністративний арешт на 5-10 діб (ч.4 ст.121 КУпАП).
Крім того, за наявності підстав поліція має право тимчасово затримати транспортний засіб або доставити його на спеціальний майданчик для зберігання відповідно до ст.265-2 КУпАП. Таким чином, водіям важливо розуміти різницю між технічною несправністю, яка забороняє рух, та пошкодженням скла, щоб не піддаватися зайвим штрафам.




