Багато експертів «топлять» за те, що навіть у зимову пору року періодично слід включати кондиціонер в автомобілі, щоб у вузлах не накопичувалася волога і не густіла мастило. Однак є й протилежні думки щодо їзди з активованою кліматичною системою у мороз.
Так, для профілактики та збереження ресурсу для холоду багато автовласників, нехай і епізодично, але включають кліматичну установку. Хоча б для того, щоб оперативно «розморозити» лобове скло або позбавити його ефекту запотівання. Але низка профільних фахівців вважає, що так робити не слід. І ось, власне, чому.
Варто знати, що у повітряну систему фреон надходить над газоподібному, а рідкому вигляді. І тільки потім він перетворюється на цей газ, відбираючи при цьому тепло у повітря, що потрапляє у вентиляцію. У газоподібному стані холодоагент надходить у компресор кондиціонера, де він знову перетворюється на воду.
Тут головне в тому, що фреон закипає при тиску приблизно 15 атмосфер – при температурі левової частки кліматичних систем в автомобілях, що дорівнює нулю. Якщо по-простому, то морозець для перетворення рідкого фреону в газоподібний може просто не вистачити тепла. А це легко може призвести до летальних наслідків «кондея», поломки компресора та пошкодження інших елементів.
Іншими словами, за мінусової температури активація кліматичної системи протипоказана. Якщо, звісно, за бортом не критично низький градус. Скажімо, при невеликому падінні стовпчика термометра використовувати кнопку A/С цілком можна. Розтопити ті ж самі вікна або, наприклад, підсушити надмірно вологий салон. Але ось автоматичну функцію підтримки заданої температури, яку має клімат-контроль, все ж таки краще не «юзати». Як то кажуть, від гріха подалі…