Остання модель Mazda з роторно-поршневим двигуном зійшла з конвеєра у 2012 році. Наразі компанія вирішила повернутися до цієї ідеї. Щоправда, у кросовері Mazda MX-30 двигуну відведено незвичайну роль.
На автосалоні у Брюсселі компанія Mazda представила гібридний кросовер Mazda MX-30 R-EV, оснащений новим роторно-поршневим двигуном. Агрегат виконує роль генератора і заряджає тягову батарею, яка, у свою чергу, живить електромотор, що обертає передні колеса. Кросовер розвиває 166 л.с. і 260 Нм максимального моменту, що крутить. Це на 21 л.с. більше, ніж у суто електричної версії Mazda MX-30. Електромотор встановлений на передній осі, а роторний двигун під капотом, але він не має механічного зв’язку з колесами.
Сам роторний двигун (індекс 8C) має лише одну секцію робочим об’ємом 830 кубічних сантиметрів. Радіус ротора становить 120 мм, його товщина – 76 мм, а ширина всього двигуна – 840 мм. Він оснащений системою безпосереднього упорскування палива та рециркуляцією вихлопних газів. Агрегат здатний розвинути 75 л. при 4700 об/хв. Для генератора цього цілком достатньо. Бензин для нього зберігається у 50-літровому баку, встановленому за заднім сидінням. Завдяки роторному мотору дальність ходу зросла до 600 кілометрів. Електрокар з удвічі більш ємною батареєю міг проїжджати лише по 200 кілометрів.
Зовні “роторний” кросовер Mazda MX-30 R-EV можна буде відрізнити від інших версій тільки за шильдиками на передніх крилах із зображенням стилізованого ротора. Першими новинку отримають клієнти у Європі. Продаж стартує влітку. Коштуватиме вона порівнянно з електричним Mazda MX-30 – від 36 тисяч євро.