Щоразу приїжджаючи на шиномонтаж для зміни гуми, водію ставлять одне й те саме питання: “колеса балансуватимемо?” Хтось завжди відповідає “ТАК”, керуючись принципом “на всякого пожежника”, хтось завжди каже “ні”, думаючи, що в автосервісі хочуть вимагати з нього зайві гроші. Водії, у кого взагалі є два комплекти коліс, зовсім не морочаться щодо процедури балансування коліс.
Сьогодні ми спробуємо відповісти на питання стосовно балансування коліс на основі коментаря представника оригінального сервісу корпорації “УкрАВТО” Олександра Чапленка виданню “Автосвіт”.
Якщо обмежитись сухою теорією, то балансувати колеса потрібно кожні 10-15 тисяч кілометрів відповідно до більшості регламентів. У той самий час, на практиці ситуація може відрізнятися. Так, водій повинен стежити за “поведінкою” свого автомобіля та балансувати колеса у разі, якщо відчувається биття рульового колеса.
При цьому варто враховувати, що при зберіганні шини можуть трохи деформуватися і щоб повернути їм первозданний вигляд, іноді потрібно поставити колеса і покататися пару днів. Якщо за цей період ви не відчуєте якихось непотрібних вібрацій, балансування можна не проводити.
Таким чином, можна відзначити кілька випадків, коли водієві краще провести балансування коліс:
- якщо за один сезон (близько 6 місяців) ви проїжджаєте понад 10 тисяч кілометрів;
- якщо після останнього балансування колесо потрапляло у глибокі ями на великій швидкості;
- ви помітили легку вібрацію перед заміною коліс і відклали балансування “на потім”;
- ви водій новачок, який поки не може визначити биття коліс (тоді варто провести профілактичне балансування).