Головна Авто Українцям показали невідомий автомобіль КрАЗ

Українцям показали невідомий автомобіль КрАЗ

Час читання: 2 хв.
0

Кременчуцький автозавод КрАЗ готувався до найскладнішого марафону кілька років, і вінцем його зусиль мала стати ця «бойова» машина – КрАЗ-5173 РЕ. Вона мала кілька важливих відмінностей від машин попередніх генерацій, пише Auto24 .

Як і кожен поважний автовиробник, “АвтоКрАЗ” мав плани участі у найпрестижнішій для вантажних машин гонці – ралі-рейді “Дакар”. Підготовка до марафону розпочалася ще 2002 року, вона складалася з кількох етапів, але 2009 року мала з’явитися в металі «бойова» машина — КрАЗ «Самум» (самум — назва пустельного шквального вітру).

Добре розуміючи, якою має бути машина для цієї надскладної гонки, за її розробку взялися з нуля. Конструктори створили абсолютно оригінальний гоночний болід.

Реклама

Новий КрАЗ для «Дакара»

КрАЗ-5173 РЕ – двовісна вантажівка капотного компонування з колісною формулою 4х4. Одна з важливих відмінностей від «цивільних» машин — незалежна підвіска всіх коліс, такої тоді не було навіть багаторазових чемпіонів «Дакара». Розрахувати ходову кременчуцьким інженерам допомагали колеги із харківського КБ ім. Морозова – їх БТР мають дуже схожу торсіонну підвіску.

Двигун для «Самуму» планувався на вибір: або відносно недорогий 400-сильний дизель V8 від ЯМЗ, або 740-сильний Deutz BMF 1015 CP з моментом, що крутить, 3150 Нм! Останній, до речі, тоді використали й інші дакарівські команди, і одна з його «фішок» — надпотужна система фільтрації повітря та пари ефективних інтеркулерів.

Трансмісія гоночного КрАЗа з того ж набору, що й у інших спортивних вантажівок «Дакара»: американська Eaton на 13 передач та двоступінчаста «роздатка» ZF Steyr.

Суперважлива річ для ралійної вантажівки – її колеса, і для цього КрАЗ передбачили шини Michelin 14,00 R20 з пустельним протектором і на кованих дисках. Коліс має бути шість: чотири – на осях, і ще два – запаски в алюмінієвому фургоні.

За розрахунками творців, КрАЗ-5173 РЕ має важити 10 тонн у спорядженому вигляді плюс шість тонн корисного навантаження. З яких, між іншим, 900 кг палива та цієї заправки мало вистачити на 850 км. Максимальна швидкість цього повнопривідного монстра розраховувалася лише на рівні 165 км/год, що цілком реально.

На жаль, у металі Самум так і не було реалізовано: після всесвітньої економічної кризи 2008 року кразівцям було вже не до спортивних змагань. Але один реальний кременчуцький автомобіль до старту «Дакара» таки дістався — КрАЗ-5233ВЕ-086-Д10 не взяв участі в перегонах лише тому, що самі перегони були скасовані менш ніж за добу до початку.

Скасований «Дакар»

Щорічний марафон «Дакар» 2008-го мав стартувати, як завжди, на початку січня. Усі учасники вже зібралися в Лісабоні, звідки мали розпочатися перегони. Але 4 січня, за день до старту, коли більшість із 550 учасників уже пройшли технічну комісію у закритому парку, організатори раптом скасували захід. Траса протяжністю 9273 км була прокладена через Португалію, Іспанію, Марокко, Західну Сахару, Мавританія, Сенегал.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!

Дякуємо!

Тепер редактори знають.