Шахраї використовують будь-які засоби, вигадуючи навіть на перший погляд мікроскопічні дози. Але за великого потоку «навар» виходить суттєвим.
Прагнення нелегально підзаробити, як і раніше, присутнє у власників і співробітників АЗС. Способів для цього винайдено безліч — починаючи від продажу розбавленого палива і закінчуючи обрахунком при оплаті.
Але найпоширенішими є численні схеми недоливу палива в бак.
За допомогою програмного забезпечення
Керування шкідливою програмою здійснюється з віддаленого сервера. Діяти програма починається після того, як оператори АЗС на касових апаратах набирають необхідну комбінацію символів. Після зміни вони програму відключають. У цьому програма сама знищує сліди своєї діяльності. А споживачі недоливу не помічають, оскільки він становить 3–7% від сплаченого обсягу.
За допомогою заправника
Під час заправлення «до повного» співробітник може довго зціджувати фінальні краплі, домагаючись спрацьовування автоматичного захисного відключення пістолета. Цифри на колонці змінюються при цьому бадьоро, натомість у бак автомобіля не потрапляє практично нічого. Саме тому заправку краще не доводити до відсікання або припиняти її відразу після першого спрацьовування.
Шланг із дірочкою
Це ще один цікавий прийом. Шахраї ставлять на заправному шлангу клапан або роблять невеликий прокол у верхній частині, що дозволяє підсмоктувати повітря під час заправки. Після закінчення заправки усередині шланга утворюється повітряний стовп, який утримує кілька сотень грамів пального.
Коригування похибки колонки
За існуючими стандартами похибка у вимірі палива, що випускається, може досягати 50 мл на кожні 10 літрів. Ще на етапі встановлення нової бензоколонки наладчики змінюють об’єм вимірювальної поршневої камери в меншу сторону на ті самі 50 мл. Докопатися до такого недоливу контролюючим органам неможливо, при цьому масштаби крадіжки виходять справді вражаючими.
Майте на увазі, що обдурити можуть на будь-який АЗС і в будь-який час доби. Якщо у вас виникла підозра, можна вимагати у керівництва заправної станції контрольну пробу. Вам зобов’язані надати мірну ємність або мірник. Адміністратор у присутності водія та двох свідків має взяти контрольну пробу.