Народний депутат Ярослав Железняк повідомив, що уряд працює над законопроектом про встановлення додаткових податків на імпортні товари.
Це робиться для того, щоб зняти тиск на гривню, щоб зменшити імпорт до країн, які змушені витрачати валюту. Цікаво, що для підвищення вартості імпортних товарів замість концепції додаткових ввізних мит (з якими важко керувати) уряд обрав 10% податок на валютно-обмінні операції при купівлі всіх імпортних товарів і послуг.
“Очікується, що КМУ найближчими тижнями подасть законопроект до Верховної Ради”, – повідомили нардепи, однак навряд чи депутати одностайно сприймуть цю ідею, оскільки серед товарів, які зараз імпортуються в Україну, багато ключових товарів. імпорт Товари, які в нашій країні не виробляються, наприклад паливо та нафтопродукти, подорожчання яких призведе до чергової хвилі інфляції.
Серед товарів, ціни на які зростуть, якщо імпорт обкладати 10-відсотковим податком, включають автомобілі та їх частини. Не просто новий. Адже, за даними Інституту дослідження автомобільного ринку, близько 40 відсотків імпорту вживаних автомобілів минулого року припадало на юридичні особи, яким для покупки автомобілів за кордоном довелося купувати валюту на міжбанку. У період «нульового розмитнення» ситуація сильно змінилася, переважно на користь фізичних осіб, але після скасування знову схилилася на користь юридичних осіб.
У разі прийняття законопроєкту ціни на нові автомобілі та запчастини точно зростуть на 10%. IDA вважає, що рішення поглибить перекоси на авторинку вживаних автомобілів, які будуть імпортуватися з-за кордону – автомобілі намагатимуться купити за кордоном готівкою, щоб уникнути переплати за банківськими переказами.
Щоб законопроєкт був ухвалений, його потрібно зареєструвати у Верховній Раді, розглянути у профільних комітетах, проголосувати в залі парламенту, а потім має підписати Президент. Тож до подорожчання ще є час.