Директор консалтингової компанії А-95 Сергій Куюн назвав головну причину дефіциту палива в Україні.
Про це він написав на своїй сторінці у Фейсбук.
Так, за словами Куюн, головною причиною дефіциту пального є відсутність достатньої поставки.
При цьому він наголосив, що Європа паливно дефіцитна сама по собі.
“Приміром, Польща – наш головний партнер – має шукати для себе по імпорту 7 млн т дизпалива та бензину на рік. Це навіть більше, ніж усе наше прогнозне споживання у повоєнний період”, – пише директор консалтингової компанії “А-95 “.
Куюн також звернув увагу на те, що Україна перша країна Європи, яка втратила російські енергоносії.
“Усвідомте нашу місію: ми перша країна Європи, що втратила російські енергоносії! На власному досвіді ми зараз переконуємося, як складно це зробити і як складно прийняти рішення про ембарго іншим. Жодна країна Європи не має досвіду 100% переорієнтації на нові джерела постачання! Великі виклики – великі проблеми.З ресурсами ми визначилися, навіть їх законтрактували, але не можемо їх довезти з європейських портів, НПЗ, нафтобаз в Україну.Питання вирішується, ті ж поляки дивуються нашим темпам, але все одно потрібен час.Очікується, що місяці два . Це за умови, що нічого не трапиться, а на війні це норма”, – розповів він.
За словами Куюн, прискорити заповнення ринку можна зустрічним методом – обмеженням споживання. Це потрібно через те, що на ажіотажі співгромадяни почали заповнювати не лише баки авто, а й інші ємності.
“В одній із мереж поділилися статистикою: по можливості заправити 30 л, тільки половині таких клієнтів вдається втиснути такий обсяг. Тобто баки не порожні. Але ж повним баком ми засинаємо краще. Далі. Я так розумію, в поточних умовах люди купували їх, щоб активно використовувати, а не поставити в гараж. 7 тис. т на місяць. Наша розрахункова потреба становить 450 тис. т пального на місяць. Потенційно маємо попит на 8% споживання”, – додав директор консалтингової компанії “А-95”.