Акумулятор автомобіля заряджається завдяки генератору, який перетворює механічну енергію двигуна на електричний струм, тому процес починається лише після запуску силового агрегату. Ефективність генератора безпосередньо залежить від частоти обертання колінчастого валу, тобто ротор повинен рухатися з певною швидкістю.
Зазвичай нижній поріг, при якому генератор починає подавати струм у батарею, становить 1000-1200 обертів на хвилину, що трохи вище холостого ходу, і при таких оборотах акумулятор починає заряджатися. Для повного відновлення ємності батареї, особливо після запуску двигуна, який потребує багато енергії, потрібні вищі обороти – оптимально 2000-2500 об/хв.
На цьому рівні генератор працює максимально продуктивно, виробляючи достатній струм для швидкого заряджання. Саме тому короткі поїздки в місті не дають акумулятору повністю відновитися, адже двигун часто працює на низьких обертах або на холостому ходу, і генератор не встигає компенсувати енергію, витрачену на запуск і живлення бортового обладнання.
У конструкції автомобіля передбачено реле-регулятор, який контролює струм зарядки залежно від оборотів і загального навантаження на електромережу, захищаючи акумулятор від перезарядження при високих швидкостях. Отже, щоб підтримувати батарею в належному стані, важливо час від часу виїжджати на трасу і уникати постійної їзди по місту на низьких обертах.




