З цим питанням хоч би раз у житті стикався кожен автомобіліст. У всіх сучасних машинах на панелі приладів передбачена спеціальна лампочка, що сигналізує водію про те, що рівень палива підійшов до мінімальної позначки. Втім, індикатор, що загорівся, зовсім не означає, що автомобіль тут же заглухне, адже в баку все ще зберігається певний запас пального.
Скільки можна проїхати на лампочці, що горить?
Відповісти це питання негаразд просто, як здається. Справа в тому, що незважаючи на весь сучасний технологічний прорив, жодна електронна система в 100-відсотковій точності не скаже, наскільки вистачить палива в баку до моменту, коли автомобіль зупиниться і заглухне.
Витрата палива автомобіля є динамічним показником – сильний вплив на нього має безліч факторів: манера їзди водія, рельєф дороги та сам маршрут руху, завантаженість машини, а також її загальний «апетит» та робота додаткових приладів, включаючи кондиціонер, аудіосистему та інші.
Скільки бензину залишається в баку, якщо спалахнула лампочка палива?
У часи, коли дорогами нашої країни їздили виключно автомобілі «вазовського» виробництва, лампочка, що горить у вигляді «заправної станції» означала, що в баку залишається близько 5-10 літрів пального, що дозволяло в середньому долати від 50 до 60 кілометрів, а часом та 70 км шляху.
Як показує практика, при включенні індикації низького рівня палива у баку сучасних машин залишається від 4 до 8 літрів палива. Точне значення може змінюватися залежно як від марки, а й бути різним навіть усередині одного бренда.
Так, наприклад, за словами власників автомобілів Hyundai Solaris і Kia Rio, у момент, коли на панелі приладів з’являється індикація про низький рівень палива, в баку цих моделей залишається приблизно 7 літрів пального. У Volkswagen Polo цей показник дорівнює від 7 до 8 літрів, у Renault Duster – не менше 7 літрів, у Renault Logan та Lada Largus – 5 літрів, у Lada Granta та Lada Kalina – 8 літрів, у Lada Vesta – від 7 до 8 літрів , У Lada XRay – від 6 до 7 літрів, а в Lada Niva Legend і Niva Travel – 9,1-літр.
Так все ж таки скільки можна проїхати на лампочці?
Яким би не виявився ваш автомобіль, але приблизно 50 кілометрів у запасі у вас буде навіть із індикатором, що горить. У тих же Hyundai Solaris або Kia Rio мінімального рівня палива має вистачити, щоб подолати по трасі до 100 кілометрів, у Volkswagen Polo – не менше, ніж 100 км, у Skoda Rapid – понад 100 кілометрів, у Renault Duster, Renault Logan та Lada Largus – близько 90 км, у Lada Granta та Lada Kalina – понад 100 кілометрів шляху, у Lada Vesta також 100 км і більше, а у Lada Niva Legend та Niva Travel – 90 км.
І все ж таки краще постаратися не допускати тривалої їзди на лампочці. І ось чому.
Низький рівень палива – чим небезпечна лампочка, що постійно горить?
Перегрів бензонасосу
У сучасних інжекторних автомобілях застосовуються насоси так званого «занурювального» типу, які знаходяться всередині паливного бака і функціонують серед пального, виділяючи тепло, а охолоджуються саме тим же бензином, в якому знаходяться. Відповідно, якщо в баку залишається мало палива, відведення тепла погіршується і насос перегрівається.
Втім, прихильники цієї версії найчастіше не враховують, що навіть в умовах, коли в баку знаходиться мало пального, бензонасос все одно прокачує через себе бензин. Як тільки паливо підійде до кінця, двигун автомобіля заглухне, а відповідно перестане працювати і сам насос, мимоволі захистивши себе від перегріву. У Мережі є кілька експериментів, що доводять цю думку. Втім, всі вони, звичайно, проводилися в стерильних умовах, а температуру в баку ніхто не заміряв.
Підняття бруду та води з дна бензобака
Низька якість палива створює іншу небезпеку для тривалих поїздок на лампочці, що горить. Зі збільшенням загального пробігу машини на дні бака накопичується безліч частинок різних домішок і вода, тому існує версія, що коли в баку залишається мало пального, концентрація про «шкідливі речовини» в ньому зростає, тим самим створюючи можливість забити фільтр і спалити насос.
Водночас вода може піти далі за паливною системою машини і призвести до поломок як форсунок, так і навіть каталізатора.
Засмоктування в паливний насос повітря
Ще однією теорією, яка має змусити водіїв відмовитися від практики їзди на «порожньому баку», є можливість захоплення насосом повітря. В результаті порушується його вирішимо змащення, він «тре насуху» і виходить з ладу.
Тим не менш, за рахунок противідливної склянки, створеної для того, щоб згладити коливання палива в баку під час проходження різких віражів, а також при прискореннях і гальмуваннях, бензонасос починає «хапати» повітря лише тоді, коли в баку повністю закінчилося пальне, а, Як відомо, довго в такому режимі він не пропрацює – двигун заглухне, а значить, перестане функціонувати і сам насос. Втім, цей фактор, як і два попередні, не може не створювати небезпеки для стабільної роботи автомобіля, тому нехтувати ними явно не варто.