В Європі знову розгортається дискусія навколо автопрому, і цього разу вона стосується не двигунів, а зовнішнього вигляду та габаритів автомобілів. За даними Європейської федерації транспорту та навколишнього середовища (T&E), нові машини в ЄС з кожним роком стають більшими, а популярність “квадратного” дизайну з високою передньою частиною, особливо у SUV, дедалі сильніше впливає на безпеку пішоходів.
Головну загрозу експерти бачать у плоскій і високо розташованій передній частині кузова. За підрахунками T&E, середня висота капота в нових автомобілях у Європі зростає приблизно на пів сантиметра щороку – з 76,9 см у 2010 році до 83,8 см у 2024-му. Чим вищий передок, тим вище припадає удар при наїзді, а це означає більший ризик ураження життєво важливих зон тіла.
На швидкостях до 50 км/год також зростає ймовірність того, що пішохода затягне під автомобіль, а не відкине вбік. Окрім цього, високий капот погіршує огляд безпосередньо перед машиною: у дослідженнях T&E наводяться приклади великих моделей, у яких водій може просто не побачити дитину, що стоїть перед авто.
Подібні висновки роблять і в США. Американський Інститут страхування безпеки дорожнього руху (IIHS), аналізуючи ДТП, також пов’язує збільшення розмірів автомобілів і висоти їхньої передньої частини зі зростанням ризику смертельних наслідків для пішоходів. На тлі цих даних понад 30 громадських організацій закликали владу ЄС закріпити жорсткіші обмеження щодо габаритів і форми нових автомобілів у рамках реформ, спрямованих на стримування подальшого “розростання” машин до 2035 року.





