Любителям електромобілів дали ще чотири роки – парламент продовжив нульові податки на розмитнення “зелених” машин до кінця 2020-го . Депутати скасували податки для всіх електрокарів: як для нових, так і старих. І не важливо, де і як купувати електромобіль. Машину можна ввезти самому з будь-якої країни і розмитнити за нульовими податками або купити у офіційних дилерів.
Поки що в Україну ввозять більше старих електромобілів, ніж нових.
Як нульові податки вплинуть на продажу електромобілів, розбирався сайт “Сегодня”.
Електрокари дешевше на 17%
“Заощадив десь 1000 доларів”, – говорить Олександр Кравченко. На початку 2018 го підприємець купив бувший Nissan Leaf, як раз коли ввели нульові податки на розмитнення “зелених” машин.
Фото: А. Бойко
Крім того, водій економить і на бензині. Тепер Олександр збирається купити ще один електромобіль. Каже, не знав, чи продовжать пільги на електрокари ще, тому поспішив купити б / у машину.
“Економія колосальна. Раніше на бензин витрачав не менше 1000 гривень на місяць. Leaf заряджаю в основному будинку і біля офісу. На зарядку витрачаю не більше 150 гривень на місяць. Але я хочу купувати новий електрокар. У Leaf пробіг 100 км, хочеться більше. думаю, через роки два куплю новий, можливо за цей час в Україні з’являться офіційні дилери того ж Nissan або Tesla “, – ділиться Кравченко.
За нульовим податків покупка електрокара приблизно на 17% дешевше . Українцям не треба платити ПДВ – 16,8%, і акцизний збір – 1 євро за кожен кВт ємності акумулятора. Мито в 10% парламент скасував ще в 2015 році.
Залишиться тільки збір до Пенсійного фонду – 4,8%, його платять при реєстрації авто.
В Україну зайдуть офіційні виробники електрокарів
Українськими дорогами вже їздить 17 810 авто з електродвигунами , йдеться в дослідженні IRS Group. Нових серед них мало, в основному, старі – вони дешевші приблизно в два рази. Тому в Україні на кожні 100 електромобілів тільки 15 нових . Автодилери імпортують більше половини машин з США. У штатах вони скуповують б / у машини на аукціонах і перевозять в Україну.
Найпопулярнішим електромобілем серед українців залишається Nissan Leaf. У жовтні українську прописку отримали 403 автомобіля цієї моделі, говориться в звіті “Укравтопрому”. BMW i3 зайняла другий рядок рейтингу. Цей електрокар вибрали 38 автомобілістів. На третьому місці Tesla Model S – 27 автомобілів.
Офіційно в країні з цієї трійки продається тільки BMW i3. Також свої електрокари в Україну поставляють Mitsubishi, Hyundai та Renault. Ще в автосалонах можна знайти Rover Quick 2000.
В Україні можуть зайти і інші офіційні виробники електрокарів. Коли податки скасували всього на рік, ніхто не знав, чи будуть їх продовжувати. Тепер автодилери можуть впевненіше будувати свої плани в Україні.
Фото: А. Яремчук
Поки вартість електрокарів вище, ніж авто з двигуном внутрішнього згоряння. Але завдяки держпідтримці їх вартість вирівнюється. До 2025 року електромобілі будуть дешевше бензинових і дизельних аналогів, прогнозують в Bloomberg . Це станеться через падіння вартості літій-іонних батарей. Так, з-за зростання виробництва літій-іонних акумуляторів ціна на батареї електрокара знизиться до 70 доларів за кіловат-годину до 2030 року. У 2017 році акумуляторні батареї коштували в середньому близько 208 доларів за кіловат-годину.
До 2020 року Міністерство інфраструктури хоче, щоб в Україні було 15% електромобілів. У Міністерстві інфраструктури вже є проект з розвитку електрокарів. У проектах відомства зробити знижку автодилерам на податок на прибуток і відшкодовувати частину вартості авто покупцеві. В Україні мінімум через 5-7 років планується налагодити власне виробництво електрокарів , обіцяє міністр інфраструктури Володимир Омелян. Для вітчизняних виробників електромобілів хочуть скасувати ПДВ і ввести пільгову ставку податку на землю до 2028 року; збір до Пенсійного фонду скасують тільки до 2021. Також планують скасувати мито на імпорт комплектуючих для електрокарів і встановити відстрочку від сплати ПДВ на півроку.