Небезпека на колесах: чому не можна ігнорувати стан протектора

Експерти наголошують, що використання шин із надмірно зношеним протектором становить серйозну небезпеку як для самого водія, так і для всіх учасників дорожнього руху. Відповідно до українського законодавства, мінімальна допустима глибина протектора становить 1,6 мм для літніх шин і 4 мм для зимових, хоча фахівці радять замінювати їх раніше, щоб зберегти безпеку. Коли протектор зношений, автомобіль гірше тримає дорогу, збільшується гальмівний шлях, а ризик аквапланування різко зростає.

Їзда на зношених шинах небезпечна з кількох причин. По-перше, погіршується зчеплення з дорогою, особливо на мокрій, слизькій або засніженій поверхні, що підвищує ризик ковзання. По-друге, збільшується гальмівний шлях, тому в екстреній ситуації автомобіль може не встигнути зупинитися. Також виникає небезпека аквапланування, коли шар води між шиною і дорогою призводить до повної втрати контролю. Окрім цього, знижується стійкість транспортного засобу під час руху, а гума зі стертим протектором стає більш вразливою до проколів та пошкоджень.

Реклама

Законом передбачено конкретні вимоги до технічного стану шин. Мінімальна глибина протектора має становити не менше 1,6 мм для літніх і не менше 4 мм для зимових шин. За експлуатацію автомобіля з покришками, які не відповідають цим нормам, передбачено адміністративну відповідальність і штраф. Крім того, заборонено встановлювати на одній осі шини з різним малюнком або типорозміром, а також використовувати гуми зі слідами ремонту чи зміненим рисунком протектора.

Дотримання цих вимог – це не лише питання закону, а й безпеки. Вчасна заміна шин допомагає уникнути аварійних ситуацій, забезпечує стабільне керування автомобілем у будь-яких погодних умовах і продовжує термін служби транспортного засобу.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!