Працівники великих міжнародних автомобільних сервісів б’ють на сполох, попереджаючи, що нова проблема може стати черговим великим скандалом у світовій автоіндустрії, завдавши шкоди як автовиробникам, так і власникам автомобілів.
Йдеться про використання так званих “мокрих” ременів ГРМ, які багато компаній почали встановлювати у свої моделі після 2017 року. Розробники таких систем запевняли, що подібні ремені є ефективнішими та довговічнішими, здатними служити до десяти років. Проте саме цей строк експлуатації вже добігає кінця для перших авто, оснащених такою технологією, тому їх власники незабаром зіткнуться з потребою дорогої заміни.
Система “ремінь у маслі” передбачає, що ремінь ГРМ частково занурений у моторне масло, яке його змащує. За задумом інженерів, це мало зменшити тертя, підвищити ефективність роботи двигуна, знизити рівень викидів і навіть трохи скоротити витрату палива. Однак на практиці з часом виявилося, що така конструкція має суттєві недоліки.
Основними проблемами стали розбухання, розшарування та руйнування зубців ременя. Коли це відбувається, частинки зношеного матеріалу потрапляють у систему змащення двигуна і можуть спричинити серйозні пошкодження.
Видалення таких залишків потребує чимало часу та коштів, адже ремонт обходиться щонайменше у два рази дорожче, ніж заміна традиційного ременя ГРМ, що робить цю технологію не такою вигідною, як здавалося на перший погляд.