З 1 січня 2025 року Європейський Союз знову посилить вимоги до рівня шкідливих викидів для автовиробників. Більшість компаній, що працюють в регіоні, вже не відповідають існуючим нормам, що загрожує великими штрафами. Відтак, аби знайти вихід із цієї ситуації, виробники почали знижувати ціни на електричні автомобілі, одночасно підвищуючи їх для машин з ДВЗ.
Що ще відомо
Зокрема, у Франції ціни на всі автомобілі Peugeot, за винятком повністю електричних, зросли на 500 євро. Renault підвищила ціни на деякі моделі з ДВЗ на 300 євро. У свою чергу, Volkswagen знизив ціни на електричний хетчбек ID.3 на кількох ринках, зокрема в Німеччині, де ціни на нього тепер починаються від менш як 30 тисяч євро.
Щоб виконати майбутні екологічні вимоги, автовиробники повинні забезпечити частку електричних автомобілів у загальних продажах на рівні близько 22%. За прогнозами Європейської асоціації автовиробників (ACEA), до кінця 2024 року цей показник складе лише близько 13%. Серед великих компаній, які працюють в Європі, лише Volvo, SAIC та Tesla (яка взагалі не випускає машини з ДВЗ) зможуть уникнути штрафів. Інші ж можуть заплатити близько 15 мільярдів євро.
За оцінками ACEA, близько половини цієї суми — 7,7 мільярда — припадає на групу Volkswagen. Альянсу Renault-Nissan-Mitsubishi загрожує штраф у 1,7 мільярда євро, Stellantis — 1,6 мільярда. Великі штрафи чекають і на Mercedes-Benz (1,1 мільярда євро), BMW (1 мільярд), Toyota (900 мільйонів), Ford (700 мільйонів), Hyundai (600 мільйонів), Kia, Mazda і Suzuki (по 400 мільйонів), а також на Honda і JLR (по 100 мільйонів).