Чесно кажучи, я завжди трохи переживаю за авто взимку, особливо коли десь чую про загоряння машин. Причини, виявляється, досить банальні, але водночас серйозні. Наприклад, через мороз можуть тріснути якісь гумові ущільнювачі чи трубки, і починаються протікання. Трохи масла чи гальмівної рідини на гарячий двигун – і вже може бути полум’я. Уявіть, як це страшно.
Що ще варто знати
Ще й електрика в цей сезон під великим навантаженням. Постійно включена пічка, обігрів сидінь, фари, автопрогріви – здається, система працює на межі можливостей. Якщо щось піде не так, коротке замикання може виникнути навіть у той момент, коли машина просто стоїть і гріється.
А ці сигналізації з автозапуском – це взагалі окрема історія. Якщо її встановлювали абияк або використовували дешеві комплектуючі, то шанси на проблему збільшуються в рази. От реально, краще вже заплатити більше, але бути впевненим, що все зроблено правильно.
Для мене висновок простий: перед зимою завжди треба перевіряти авто. Діагностика зараз коштує недорого, а інколи її навіть роблять безкоштовно. Особливо важливо стежити за електрикою й паливною системою, щоб ніякі дрібниці не перетворилися на великі проблеми. Я тепер звик щоранку перевіряти, чи немає під машиною калюж, і заглядати під капот, якщо щось здається підозрілим.
І ще – ніяких дешевих саморобних штук. Усі ці автоковдри для двигуна чи сторонні обігрівачі можуть наробити біди, якщо з ними щось не так.
Ну і, звісно, якщо раптом помітили, що з машиною щось не те – дим чи запах гару – краще відразу тікати й викликати пожежників. Я читав, що авто може вигоріти буквально за кілька хвилин. Якщо вогонь ще маленький і не біля двигуна, можна спробувати зняти клеми акумулятора, але тільки якщо це безпечно. Життя точно важливіше, ніж залізо.