Categories: Новини

Власників єврономерів поставили перед жорстоким вибором

Власники «євроблях» ризикують найближчим часом стати нев’їзними в ЄС і отримати штрафи на чималі суми.

Про це на своїй сторінці у Facebook повідомив журналіст Євгеній Плинський.

За його словами, почалося все зі спільного розслідування Посольства Литви в Україні та місцевої влади. Розглядалися переважно схеми перевезення таких машин.

— «Виявляється, фуфлижні довіреності за якими наші «щасливчики» їздять по Україні, можуть принести їм великі проблеми. Якщо ти згідно з довіреністю заявляєш, що працюєш на литовську компанію, то зобов’язаний мати трудовий договір з цією компанією зареєстрований на біржі праці Литви. А оформити ти його можеш, якщо тільки маєш дозвіл від влади на роботу в Литві за який потрібно платити до 150 євро щорічно. У кого є ці документи? Правильно, ні у кого», — підкреслив Плинський.

— «Думаю не довго залишилося чекати. Наше МЗС цьому вже сприяє. До речі, думаю, з Польщею таже схема може бути», — підсумував Плинський.

Євробляхи в Україні та ЄС

За 2,5 роки ДФС виписала штрафів на рекордну суму за часи Незалежності – 205,6 мільйона гривень, всі вони — водіям авто на іноземних номерах. Причиною є порушення митного законодавства, бо водії перевищили дозволені терміни транзиту та тимчасового ввезення таких машин.

За неофіційною інформацією, кількість автомобілів на «єврономерах» в Україні перевищує півтора мільйона. Вживані авто переганяють практично з усієї Європи до Польщі, Латвії та Литви. Якщо загалом у зоні Євросоюзу середній вік авто 10,7 року, то в цих трьох країнах – 16-17 років.

Кількість євроблях в Україні: офіційні дані

Коштують вони відносно дешево, що приваблює українських покупців. Крім того, деякі фірми намагаються уникнути сплати податків всередині Євросоюзу. Представники латвійської Асоціації автоторговців зазначають, що взагалі 80% вживаних авто в Латвії продаються нелегально. Їх купують в Німеччині, а потім продають від імені фіктивних підприємств, не сплачуючи податок на додану вартість.

Не так давно Служба державних доходів Латвії виявила кілька схем торгівлі автомобілями через великий інтернет-портал без сплати податків і закрила його. За однією з найбільших схем виявлено близько 700 випадків продажу автомашин, збиток від якої в податковій сфері склав приблизно 500 тисяч євро.

Улюблені іноземні машини українських водіїв

Користуватись старим автомобілем в Європі дорожче, ніж придбати новий. З кожним роком екологічний податок для такої машини буде все більшим, як і страхування, без якого неможливо використовувати авто.

В Німеччині одні з найвищих екологічних податків. Близько 1,5-2 тисячі євро на рік може обійтися користування старою автівкою. В Чехії машину, старшу за 8 років, можна ввезти тільки з інших країн ЄС.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

В Україні зростає кількість випадків прихованих штрафів для водіїв

В Україні дедалі частіше трапляються випадки, коли водії дізнаються про штраф лише з поштового повідомлення,…

02.12.2025

Nissan відмовився від електроверсії Skyline: легенда повертається з бензиновим V6

Один із найвідоміших та найдовговічніших японських автомобілів - Nissan Skyline - готується перейти до нового…

02.12.2025

Hyundai показала рендери оновленого Santa Fe 2027 року

Hyundai готує оновлений Santa Fe 2027 року, і рендери від Gotcha Cars показують, як зміниться…

02.12.2025

Європа готує виробництво натрієвих батарей для енергетики та транспорту

Дослідження Fraunhofer FFB та Університету Мюнстера показали, що натрієві батареї готові до промислового виробництва. Ця…

02.12.2025

Техогляд та перевірки на трасах: нові правила безпеки для українських автомобілістів

В Україні готуються до повернення обов'язкового технічного огляду для всіх автомобілів, навіть для легковиків, які…

02.12.2025

Коли поліція має право зупиняти та перевіряти документи

Суд підтвердив, що вимога поліції показати документи без підстав є незаконною. Рішення ухвалено 5 листопада…

02.12.2025