Новини

Верховна Рада прийняла закон про обмеження експлуатації дизельних автомобілів

Share

Нещодавно схвалений Верховною Радою законопроект № 8172 демонструє прагнення України до розвитку екологічно чистого громадського транспорту та створення потужної інфраструктури зарядних станцій. Цей закон запроваджує значні обмеження на придбання та експлуатацію дизельних та бензинових автобусів у секторі громадського транспорту. Про це пише Автосота.

Починаючи з 2036 року, на міських автобусних маршрутах в Україні можуть курсувати лише електробуси, в тому числі на водневих паливних елементах, або транспортні засоби, що працюють на газі. Як наслідок, використання традиційних автобусів, що працюють на викопному паливі, поступово припинятиметься, поступаючись місцем більш стійким та екологічно чистим варіантам.

Очікується, що вплив цього закону буде значним. За даними асоціації автовиробників України “Укравтопром”, до 2030 року приблизно 25% усього громадського транспорту у великих містах становитимуть автобуси, що працюють на електриці або газі. Крім того, прогнозується, що до 2033 року ця цифра подвоїться, що свідчить про похвальний зсув у бік екологічно чистого транспорту.

Визнаючи життєво важливу роль зарядної інфраструктури, закон спрямований на сприяння її розвитку. Спрощені вимоги до земельних ділянок для електрозарядних станцій заохочують їх встановлення, а ті, що підключені до мереж “Укренерго”, матимуть пільги та будуть звільнені від плати за потужність до кінця 2024 року. Такі заходи сприяють розвитку екосистеми електромобілів та підвищенню доступності зарядних станцій.

Закон також поширює свою підтримку на житлові райони, дозволяючи встановлювати зарядні станції в багатоквартирних будинках за умови наявності достатньої потужності. Таким чином, він не лише підвищує доступність зарядної інфраструктури, але й мотивує мешканців до переходу на електромобілі, сприяючи формуванню культури екологічної свідомості в місцевих громадах.

Загалом, схвалення законопроєкту №8172 Верховною Радою є свідченням відданості України курсу на розвиток екологічно чистого громадського транспорту. Законодавство не лише заохочує використання електричних та газових автобусів, але й визнає нагальну потребу у створенні комплексної зарядної інфраструктури. Завдяки стимулам, спрощеним вимогам до землі та привілеям для операторів зарядних станцій, закон створює сприятливе середовище для зростання кількості електромобілів у країні.

Ця законодавча ініціатива закладає основу для більш зеленого та сталого майбутнього українських міст. Оскільки дизельні та бензинові автобуси поступово відмовляються від використання на користь електричних та газових альтернатив, вуглецевий слід України зменшиться, а якість повітря покращиться, що призведе до більш здорового навколишнього середовища для її громадян.

Крім того, приймаючи цей закон, Україна долучається до глобальних зусиль у боротьбі зі зміною клімату та переходу до більш чистої транспортної системи. Далекоглядний підхід Верховної Ради до прийняття законопроекту №8172 є позитивним прикладом для інших країн та підкреслює відданість України побудові більш зеленого та сталого майбутнього для наступних поколінь.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Leave a Comment

View Comments

  • Плювати на все, що йде врозріз з "екологією"! Незручності, ненадійність, малий пробіг. Тай сама "екологічність" якщо брати до уваги не тільки експлуатацію, дуже сумнівна - це не я сказав. Але ж піар! Така модна тема! Родичі Тундерберг - такі ж тупі й продажні!

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Вперше Bentley Mulliner випустив авто в рожевому кольорі

У міру збільшення виробничих потужностей Bentley збільшується ймовірність того, що її клієнти їздитимуть на однакових…

26.06.2025

Топ-7 доступних кросоверів із мінімальними витратами на утримання

Кросовери сьогодні дуже популярні в Україні, проте їхня ціна часто стає викликом для покупців. Саме…

26.06.2025

Заряджання електромобілів стало дорожчим за заправку бензином чи газом

У Німеччині вартість зарядки електромобілів наразі перевищує ціну бензину та дизельного палива, що може уповільнити…

26.06.2025

Чи обов’язково використовувати ручне гальмо під час зупинки

У правилах дорожнього руху прямо не прописано обов'язкове використання ручного гальма під час зупинки автомобіля.…

26.06.2025

Як і коли використовувати режим N в АКПП або варіаторі

Будь-який автомобіль з автоматичною трансмісією - чи то робот, АКПП або варіатор - окрім стандартних…

26.06.2025

Кабмін підвищив штраф за паркування на місцях для водіїв з інвалідністю до 5 100 гривень

Кабінет Міністрів підвищив розмір штрафів за безпідставне паркування на місцях, призначених для водіїв з інвалідністю,…

26.06.2025