У нових правилах, затверджених Європейським союзом, акцент зроблено на екологічно чистих автомобілях (навіть на паливних елементах), у спробі прискорити перехід мобільності та подолати розрив з Азією. Так, у ЄС затвердили зміни регламенту Dafi про заправні станції на альтернативних видах палива, положення про стійкість акумуляторів та Європейського закону про чипи. Погляньмо, що нового.
Починаючи з пунктів заряджання електромобілів Європарламент дає «зелене світло» новому Dafi, який просить держави-члени до 2026 року встановити зарядні станції потужністю не менше 400 кВт кожні 60 км на основних дорогах. При цьому план збільшується до 600 кВт у 2028 році.
Але Брюссель і Страсбург також думають про вантажівки та автобуси із зобов’язанням створювати зарядні станції кожні 120 км протягом наступних 5 років. Однак потужності вищі: 1400 кВт або 2800 кВт, залежно від маршруту. Крім того, є водневі хаби: мета Європи – до 2031 мати хоча б один кожні 200 км.
Рада ЄС остаточно затверджує положення про батареї електромобілів, включаючи скутери та електричні велосипеди. Він регулюватиме весь термін служби акумуляторів, від виробництва до повторного використання та переробки, з метою зробити їх безпечними, стійкими та конкурентоспроможними.
Насамперед, це вимоги до маркування та інформації, як на батареях, так і на перероблених матеріалах, а також електронний паспорт з QR-кодом, який спочатку має бути введений у дію у 2026 році. Однак термін QR-коду переноситься на 2027 рік.
Потім ми переходимо до переробки акумуляторів та сировини з дуже строгими мінімальними стандартами. Коли справа доходить до акумуляторів для електромобілів, Європа закликає до обсягу в 51% та 61% до 2028 та 2031 років відповідно.
50% та 80% літію має витягуватися до 2027 та 2031 років; 90% та 95% кобальту, міді, свинцю та нікелю будуть вилучатися зі старих батарей до 2027 та 2031 років; 16% кобальту, 85% свинцю та 6% літію та нікелю як мінімальний перероблений вміст для повторного використання в нових продуктах протягом 13 років після набрання чинності регламентом.
“Цільовий показник ефективності переробки нікель-кадмієвих батарей встановлений на рівні 80% до кінця 2025 року та 50% до кінця 2025 року для інших відпрацьованих батарей”, – йдеться у записці ЄС.
І останнє, але не менш важливе: Європейський закон про чіпи, який готується до другого та остаточного читання у Раді ЄС, перш ніж отримає остаточне «так».
Законодавство було створено, щоб зробити Європу менш залежною від азіатських поставок чіпів, створивши «сприятливе середовище для інвестицій» та «прискоривши процедури авторизації». Серед пропозицій ЄС є центри компетенцій для «залучення нових талантів у галузі досліджень, проектування та виробництва» та насамперед механізми реагування на кризу.
У разі нової «нестачі чіпів», такої як постпандемічна, Європейська комісія зможе активувати надзвичайні заходи, віддаючи пріоритет постачання певних матеріалів та здійснюючи спільні закупівлі між державами-членами.
На вторинному ринку нашої країни почали з'являтися китайські автомобілі, які переступили трирічну межу. На жаль,…
Європейський автопром знову на межі кризи напівпровідників. За словами Томаша Бебена, голови Асоціації виробників автомобільних…
Автомобіль — це вже не просто засіб для пересування, а й частина нашого життя, яка…
Шведський автовиробник представив оновлену версію універсала Volvo V60 2025 модельного року. Лінійка, як і раніше,…
Японські машини зазвичай вважаються надійними, навіть у наших реаліях. Однак є й ті, що не…
Напередодні ми розповідали про те, що Kia вивела на тести нове покоління кросовера Seltos. Машина…
Leave a Comment