Китайський виробник акумуляторів CATL заявив у четвер, що розробив нові матеріали для літій-іонних акумуляторів, які різко підвищать ефективність заряджання електромобілів, особливо в умовах сильного холоду. Ву Кай, головний науковий співробітник CATL, заявив на форумі в Шанхаї, що компанія, найбільший у світі постачальник акумуляторів, розробила нові електролітні матеріали, які можуть різко підвищити ефективність заряджання сучасних літій-іонних акумуляторів.
Ву не уточнив, як CATL вдалося досягти покращеної продуктивності батареї, яку він описав. Він сказав, що новий електроліт може забезпечити підвищення ефективності на 50% за екстремальних холодів за мінус 20 градусів Цельсія і на 43% за більш нормальних температур.
Зими є проблемою для електромобілів, оскільки холод уповільнює реакції всередині розчину електроліту, необхідного передачі заряду між двома електродами батареї. У холодних умовах акумулятору також доводиться виконувати додаткову роботу з нагрівання електромобіля, що ще більше знижує запас ходу.
Проте вже цього року CATL зможе масово виробляти батарею, здатну забезпечити 400 кілометрів запасу ходу із 10-хвилинною зарядкою. Компанія прагне скоротити час зарядки до п’яти-сім хвилин для того ж запасу ходу.
Автовиробники та деякі постачальники прагнуть розробити твердотільні батареї, які забезпечать більшу потужність та збільшений запас ходу. Очікується, що ці батареї, які зараз перебувають на стадії випробувань, залишаться дорогими протягом багатьох років.
Toyota заявила минулого місяця, що подолала проблему із довговічністю твердотільних батарей, яка прокладе шлях до виробництва вже у 2027 році. Компанія заявила, що очікує, що зможе вдвічі знизити вартість та вагу цих батарей та забезпечити час зарядки 10 хвилин або менше.