Дані свідчать, що японські автовиробники стикаються з кризою продажів у Китаї, оскільки швидкий перехід на електромобілі (EV) перевернув найбільший у світі автомобільний ринок і призвів до падіння купівлі автомобілів з бензиновим двигуном. Загальний обсяг продажів японських автомобільних брендів у Китаї знизився на 32% у річному обчисленні в першому кварталі, що більш ніж удвічі перевищує темпи загального скорочення ринку, показали галузеві дані.
У той час як інші автовиробники, такі як Volkswagen AG, також зіткнулися з різким зрушенням у Китаї, японські автовиробники виділяються через їхню обмежену присутність у швидкозростаючій категорії продажів електромобілів та гібридів, що підключаються.
Аналітики кажуть, що виробництво і маржа в Китаї опиняться під тиском, оскільки автовиробники скорочують виробництво і ціни на автомобілі з ДВЗ, щоб контролювати запаси, що є тривожною ознакою конкуренції, з якою японські автовиробники можуть все частіше стикатися за межами свого внутрішнього ринку.
Mitsubishi Motors Corp заявила минулого тижня, що призупинила виробництво свого позашляховика Outlander в Китаї на три місяці і виплатить штраф у розмірі 77 мільйонів доларів за уповільнення продажів на своєму спільному підприємстві з державною GAC Group.
Mitsubishi, як і деякі інші японські автовиробники, не розкриває дані про продажі в Китаї. Галузеві дані, показали, що продажі в Китаї в першому кварталі впали на 58% порівняно з минулим роком.
Nissan Sylphy, седан, який був найбільш продаваним автомобілем у Китаї протягом трьох років, торік був витіснений BYD Song, підключаючим гібридом, створеним BYD, провідним автовиробником Китаю. У Nissan заявили, що за ці роки продали понад 5 мільйонів автомобілів Sylphy в Китаї.
Toyota Motor Corp заявила, що її повільний підхід до повністю електричних автомобілів захищає вибір споживачів, але ця стратегія знижує продажі в Китаї, кажуть аналітики.
Частка Японії в продажах автомобілів у Китаї впала до 18,5% у першому кварталі порівняно з 24% у 2020 році, свідчать галузеві дані Китайської асоціації автовиробників. З цих даних випливає, що продажі Toyota та її люксового бренду Lexus у першому кварталі впали на 14,5%. Nissan Motor Co Ltd повідомила про падіння продажів у Китаї на 45,8%, а продажі Mazda Motor Corp впали на 66,5% у першому кварталі.
Японські автовиробники побудували свою репутацію на таких факторах, як довговічність, але зрушення в Китаї свідчить про залучення дешевших електромобілів і нових пропозицій, заснованих на програмному забезпеченні, сказав Масатоші Нішимото, головний аналітик S&P Global Mobility в Токіо.