В Україні пропонують випустити на дороги транспортні засоби, які не пройшли технічний огляд.
Відповідну норму містить новий законопроєкт №9210, який зареєструвала група нардепів, повідомляє Судово-юридична газета.
Народні обранці внесли пропозицію щодо дозволу ввезення в Україну та першої реєстрації всіх видів транспортних засобів (зокрема механічних і самохідних, спеціальної та сільськогосподарської техніки), предметів їхнього устаткування або їхніх частин без перевірки технічного стану та відповідності екологічним нормам. Для того, щоб розмитнити та постановки на облік, буде достатньо наявності документів про реєстрацію та право власності. Запропонований депутатами механізм дає змогу завозити і транспортні засоби, що мають за документами один вид, але після оформлення документів переобладнані.
Експерти вважають, що ці зміни в законодавстві можуть призвести до наповнення українського ринку транспортними засобами, які становитимуть небезпеку для учасників дорожнього руху.
У пояснювальній записці до законопроєкту автори зазначають, що “однією з причин виникнення ДТП в Україні та їхніх тяжких наслідків є керування транспортними засобами, що мають суттєві технічні несправності, самовільно або технічно погано переобладнані…”. Також автори законопроєкту стверджують, що в Україні відсутній суворий контроль за експлуатацією транспорту, норми, що встановлюють відповідальність на рівні адмінправопорушень, застаріли, однак, декларуючи за мету нібито “підвищення безпеки дорожнього руху”, пропонують протилежні зміни, які погіршать ситуацію з безпекою дорожнього руху, пишуть журналісти.
Щодо посилання авторів проєкту на те, що законодавство у сфері держреєстрації не містить вимоги щодо подання документів про відповідність транспортного засобу від країн ЄС або їхніх уповноважених органів, виробників або їхніх представників, автори нагадують, що Україна не укладала відповідних міжнародних договорів, які передбачали б взаємне визнання результатів оцінки відповідності.
“У жодній країні наявність технічного паспорта або документів на право користування транспортним засобом не свідчить про відповідність такого автомобіля технічним регламентам або екологічним стандартам. Незрозуміло й те, яким чином наявність реєстраційних документів підтверджує відповідність технічним регламентам автомобілів, пошкоджених і відновлених перед постановкою на облік”, – ідеться в матеріалі.
Посилаючись на “зобов’язання України у сфері європейської інтеграції”, автори не звернулися до міжнародного стандарту ISO/IEC 17065, що діє в Україні як ДСТУ EN ISO/IEC 17065:2019, де визначено, що “орган із сертифікації та якась частина цієї юридичної особи і структурні підрозділи, що перебувають під її організаційним контролем, не повинні бути розробниками, виробниками, монтажниками, постачальниками сертифікованої продукції або обслуговувати її”.
“Ані виробники транспортних засобів, ані їхні представники не можуть виконувати функції органу оцінки відповідності та видавати документи, що підтверджують відповідність транспортних засобів вимогам технічних регламентів та екологічних норм”, – пишуть автори.
У жовтні 2025 року на європейському ринку було продано 1 091 904 легкових автомобілів, що на 4,9%…
Дизельні двигуни довго були популярні в Європі: у 2010-х вони складали понад половину продажів нових…
Toyota представила глибоко оновлений електричний кросовер bZ4X. Автомобіль отримав дві нові батареї на 57,7 та…
У жовтні в Західній Європі вперше за тривалий час зафіксували невеликий розворот у дизельному сегменті.…
Коли патруль зупиняє автомобіль, водій часто розгублюється, особливо якщо інспектор впевнений у своїй правоті й…
Volvo розширила модельний ряд компактного електрокросоверу EX30, представивши для європейського ринку нову версію Black Edition…
Leave a Comment