У п’ять-десять років автомобільний ринок чекає значної консолідації, а кількість глобальних виробників може зменшитися до десяти. Таку думку висловив Брайан Гу , заступник голови правління китайської компанії Xpeng.
На думку керівника, до цього списку потраплять лише ті компанії, які реалізують понад 3 млн автомобілів на рік. Для порівняння, світовий лідер на ринку Toyota продав у 2022 році близько 10,5 млн авто, Tesla – 1,3 млн, а Xpeng – всього 120,7 тисяч. Однак за результатами 1-го кварталу 2023 року Xpeng займає 12-е місце за обсягами постачання лише серед китайських брендів.
Браян Гу вважає, що з китайських компаній місце на світовому ринку збережуть тільки ті, хто продаватиме більше половини своїх автомобілів за межами домашнього ринку. При цьому торговельна війна між КНР та США суттєво ускладнить життя китайським виробникам, оскільки завадить їм вийти на американський ринок, а крім того, місцеві виробники електромобілів повністю залежать від американських мікрочіпів, постачання яких не передбачається через санкції. Втім, пан Гу впевнений, що якщо санкції справді почнуть впливати на компанію, то не лише Xpeng, а й “вся китайська індустрія знайде рішення”.