Відповідно до законопроєкту з 1 січня 2036 року в українських містах обласного та районного значення допускатимуться до маршрутів лише електробуси, автобуси з ГБО та водневими паливними комірками.
Допускається, що окремі міста матимуть можливість відтермінувати запровадження нових, але не більше ніж на два роки. Транспорт, що курсує на міжміському та приміському маршрутах, нововведення не зачіпають.
Закон передбачає поступовий перехід до нових норм:
- з 1 січня 2028 року в містах із населенням понад 250 000 осіб щонайменше 50% закуповуваних автобусів мають бути електричними, водневими або з ГБО;
- з 1 січня 2030 р. дозволять закуповувати тільки такі моделі.
Передбачається, що до 2030 року у великих містах частка “зелених” автобусів становитиме 25%, а до 2033 – 50%.
Законопроєкт спрощує і здешевлює процедуру встановлення зарядних станцій для електротранспорту та їх підключення до електромереж.
Автори законопроєкту вважають, що нові правила знизять кількість шкідливих викидів в атмосферу, популяризують екологічно чистий транспорт і дадуть змогу розвивати зарядну інфраструктуру. До того ж, у такий спосіб виконують угоду про асоціацію з ЄС, тим паче, що в Євросоюзі нещодавно заборонили авто з двигунами внутрішнього згоряння з 2035 року.