У нетверезих водіїв з’явився ідеальний спосіб уникнути штрафу

Час читання: 4 хв.
0

Послуга «тверезий водій» потроху стає затребуваною в українських автомобілістів. Її надають як служби таксі, так і приватні перевізники. Однак, якщо за кордоном подібна послуга допомагає знизити число аварій, то в Україні до «цивілізованого ринку» ще далеко. Драйвери скаржаться на малу кількість замовлень, а п’яні водії, будучи спійманими поліцією, вважають за краще прикриватися легендою, що нібито викликали водія, замість того, щоб зробити так з самого початку.

«На 2000 звичайних замовлень «тверезого водія» просить 1 людина»

«Серед тих, хто приїхав в клуб і випив, водія викликають лише близько 15%. Решта, на жаль, їдуть самі, а потім калічать себе й інших», – розповідає Autonews.ua киянин Олег. Він – один з декількох приватників, які рекламують себе на сайтах оголошень. На увесь Київ таких – близько десятка.

Реклама

Його колезі Івану Миколайовичу, який підробляє драйвером по вихідним, «клубні замовлення», трапляються і зовсім рідко. Куди частіше він затребуваний як просто приватний водій.

«У мене востаннє таке було перед минулим новим роком, коли випили і свідомо вирішили самі не їхати», – говорить він.

За даними Української таксомоторної асоціації (УТМА), один виклик драйвера припадає на 2000-3000 звичайних замовлень.

«Якщо говорити по-простому, замовник повинен бути розумний і не жадібний. Куди частіше сідають за кермо п’яними, ну або в кращому випадку кидають машину під рестораном і забирають потім. Складно сказати, як переломити у людей ставлення до нетверезої їзди. За кордоном послуга драйвера теж не сильно популярна, але там ставлення до алкоголю за кермом зовсім інше. Люди бояться контролю з боку поліції і, випивши, за кермо не сідають», – говорить Autonews.ua глава УТМА Андрій Антонюк.

Зате громадські працівники з організації «Пітбуль», влаштовують у вихідні антиалкогольні рейди під клубами.

«З нічних клубів люди стали менше виїжджати п’яними, тому, що інформаційна хвиля працює і вони знають, що на парковці можуть сидіти активісти і дивитися, хто в якому стані сідає за кермо. І таксисти, які працюють під нічними клубами, кажуть, що почастішали випадки замовлення драйвера», – сказав в інтерв’ю Autonews.ua засновник «Пітбуля» Олексій Павловський.

Фігуранти кримінальних справ

До слова, фразу «так я тільки-що викликав драйвера» досить часто чують поліцейські, коли ловлять водіїв за нетверезим водінням. Наприклад, водій, якого поліцейські «повіяли» і виявили в його крові 1,27 проміле, в березні 2018 року в Апеляційному суді Києва доводив, що просто підійшов до свого автомобіля, залишеного біля магазину «Велика Кишеня» і викликав драйвера, щоб його відвезли додому. Але копам за допомогою записів з нагрудних відеокамер вдалося довести, що в той момент він «привів в робочий стан двигун свого автомобіля, отже здійснював керування транспортним засобом».

Ще більш анекдотична історія сталася в лютому 2018 року в Києві на вул. Бударіна. П’яний водій боком свого Volkswagen Passat зачепив припарковану Toyota Corolla. Поліцейським розповів, що відпочивав з друзями в ресторані, викликав драйвера, а той повіз його в ЖК «Чайка». По дорозі чоловік заснув і прокинувся на передньому пасажирському сидінні вже від того, що його будив поліцейський.

«Драйвера в машині вже не було, його імені та прізвища я не знаю, документів у нього при собі не було, і чому ми поїхали в ЖК« Чайка» я не знаю, оскільки живу в іншому місці», – заявив він на суді, наполягаючи на своїй невинності. Після ДТП водій не захотів проходити алкотест, адже нібито не керував автомобілем. Суд призначив штраф у 10200 грн і забрав у нього на рік права.

Важливий момент – якщо слова про драйвер підтверджуються, для водія, крім необхідності доводити це в суді, нічого поганого не буде. Так, 28 грудня 2017 року на вул. Ревуцького поліцейські виявили водія Honda, який не зовсім впевнено тримався на ногах. Він теж відмовився проходити тест, заявивши, що чекає драйвера.

«Його слова підтверджені роздруківкою дзвінків, поясненнями жінки, яка викликала драйвера, і самого драйвера, який працює водієм в службі таксі. Адмісправі щодо водія було закрито через відсутність складу адмінпорушення », – пояснюють в Дарницькому суді Києва.

На жаль, за участю драйверів трапляються і ДТП. У березні 2018 року на просп. Бандери біля ТРЦ Skymall «тверезий водій» однієї зі служб таксі, відвозили нетверезу пару на їхньому автомобілі додому і потрапив в ДТП.

Про гроші і безпеки

Разові заробітки у драйверів вищі, ніж, наприклад, у середнього таксиста. «Все залежить від клієнта. «Людина говорить: «Я можу заплатити 500 грн». Тоді водій вирішу, прибутково це чи ні», – розповідає Іван Миколайович.

В середньому поїздка по Києву у драйверів коштує 200-300 грн на годину, також водії окремо беруть гроші на таксі, щоб поїхати назад. В основному, замовники – це молодь або дорослі люди середнього класу.

«У заможних людей і так є свої водії, тому з ними ми не перетинаємося. Іноді звертаються молоді іноземці – вони люблять брати замовлення на всю ніч, щоб об’їхати кілька клубів. Оплату пропонують хорошу», – говорить про роботу Олег.

В цілому всі сходяться на думці, що заробітки у драйверів непостійні, і якщо потрібно годувати сім’ю, куди надійніше піти в таксі. Але якщо поєднувати одне з іншим, можна брати гарні замовлення.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!