Водії вважають, що у спеку гріти мотор не потрібно. Проте розпочинати рух одразу не рекомендується.
Здається, що влітку немає таких проблем, які супроводжують двигун узимку. Однак одразу тиснути на педаль газу все одно не можна. Справа в тому, що після тривалої стоянки, тобто коли машина простоювала всю ніч, моторне масло стікає у картер. Потрібно після запуску слід почекати, доки воно не розійдеться по системі. Є на вулиці температура вище нуля, то потрібно буде буквально 2-3 хвилини.
Якщо не дати мотору прогрітися, то масло не встигне дістатися через численні канали до деталей, що труться. Також воно не набере потрібної температури і буде гірше надходити в масляний фільтр, тобто швидше забруднюватися. Крім того, гідросистеми (муфти фазообертачів, гідрокомпенсатори) без прогріву двигуна працюють некоректно.
Найбільше під час їзди без прогріву постраждають турбовані силові агрегати. Після запуску таких агрегатів гарячі вихлопні гази проходять через «равлик» турбіни, розігрівають її до 1000 і більше градусів. Якщо масло не дійде до двигуна, то механізм турбіни швидко і активно зношуватиметься.
Також це позначиться на трансмісії, особливо гідромеханічних “автоматах”. Паливному насосу потрібен час, щоб прокачати мастило та підготувати механізми АКПП до роботи. Хоча на «механіці» відсутність олії теж позначається погано.
Може виникнути питання, як зрозуміти, що двигун досить прогрівся. Для цього треба подивитися на оберти неодруженого року. Коли масло заповнює всю систему та прогрівається до потрібної температури, стрілка тахометра опускається приблизно до 900 об/хв. Також потрібний момент можна вловити за характерним послабленням моторного гуркоту. Після цього можна рухатись з місця, але перші 10 хвилин краще підтримувати спокійну швидкість.
З іншого боку, надто довго прогрівати двигун у теплу пору року теж не варто. Довгої роботи на «холостих» не люблять насамперед малооб’ємні агрегати з турбонаддувом. У такому разі може початися олійне голодування. Стояти із заведеним двигуном не рекомендується більше 20-30 хвилин.
Чернігівський автозавод презентував нову модель електробуса — «Мальва-Електро». Це інноваційний транспортний засіб, створений на основі…
Кожен автовласник має власний «автомобіль мрії», але іноді слідом за чарівністю приходить розчарування, особливо коли…
Електрокар Zeekr 7X зовсім недавно дебютував на китайському ринку, тому багато його функцій ще не…
У 2026 році Renault збирається змінити покоління одного з найпопулярніших у Європі автомобілів B-сегменту. Нова…
Tesla анонсувала, що вже в січні розпочнеться випуск оновленого Model Y. Перший завод, де почнуть…
На початку грудня Hyundai представив довгоочікуване нове покоління кросовера Palisade – автомобіля, який відомий у…
Leave a Comment