На ранок після масштабних зниження цін на продукцію Tesla, які в США досягали 20% на окремі модифікації електромобілів, стрічки новин майоріли заголовками з метафорами про «канарівки у вугільній шахті». Зниження цін на електромобілі цієї марки багатьма сприймалося як спроба стимулювати попит в умовах зростаючої конкуренції. Сама Tesla вважає за краще говорити про зниження власних витрат та готовність поділитися цією вигодою з клієнтами.
Компанія Ілона Маска (Elon Musk) не любить витрачатися на утримання фахівців зі зв’язків із громадськістю, але її представники в Німеччині, за словами Electrek , дали саме таке пояснення недавнього зниження цін на електромобілі марки по всьому світу: «Наприкінці турбулентного року з перебоями у ланцюжках поставок ми змогли домогтися часткової нормалізації інфляції витрат, що дозволяє нам з упевненістю поділитись цією вигодою з нашими клієнтами». Приблизно в такому ж ключі ситуацію прокоментували керівники китайського підрозділу Tesla, який знизив ціни перших.
Як зазначає Reuters , електромобілі Tesla окремих модифікацій після проведеного коригування цін зможуть претендувати на урядові субсидії не лише у США, а й у Франції. В останньому випадку поріг субсидування проходить за познакою 47 000 євро, і Model 3 в цій країні тепер можна купити за 44 990 євро і претендувати на отримання субсидії в розмірі 5000 євро.
Примітно, що дії Tesla щодо зниження цін на електромобілі мали своєрідні наслідки для фондового ринку. Її власні акції за підсумками п’ятничних торгів хоч і просідали у моменті на 6,4%, але завершили сесію зниженням курсу на 0,9%. Конкуренти постраждали набагато сильніше: акції General Motors просіли на 4,5%, Ford Motor – на 6%, акції концерну Stellantis втратили в ціні 3,7%, а Volkswagen – 3,6%. Молоді виробники електромобілів, які неминуче мають конкурувати з Tesla, постраждали ще більше — курс акцій Fisker знизився майже на 9,7 %.
За оцінками аналітиків Wedbush Securities, зниження цін на продукцію Tesla дозволить збільшити обсяги постачання електромобілів цього року на 12–15 %. Зрештою зниження цін було спрямоване на досягнення цієї мети, оскільки навіть на прикладі шанхайського підприємства Tesla було помітно, що пропозиція стала обганяти попит. При цьому компанія не збирається знижувати темпи своєї експансії та зберігає досить високу норму прибутку за рахунок вертикальної інтеграції виробничих процесів, тому зниження цін у поточних умовах для неї пройде безболісно.