За даними НБУ, мета запропонованих змін – запровадити якісно нову модель регулювання ринку обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників транспортних засобів.
Національний банк звернувся до Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Верховної Ради України з пропозицією суттєво оновити Закон України «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників транспортних засобів».
За даними НБУ, мета запропонованих змін – запровадити якісно нову модель регулювання ринку обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників транспортних засобів (ОСЦПВ, автоцивілка) відповідно до європейських стандартів з урахуванням інтересів страхувальників та постраждалих осіб. Це дозволить підвищити довіру до такого виду страхування та сприятиме подальшому розвитку ринку ОСАЦВ.
Для цього пропонують встановити нові стандарти якості страхового покриття.
Зокрема, посилюється рівень захисту постраждалих у ДТП шляхом поступового (протягом семи років) підвищення максимальних розмірів страхової виплати до розмірів, встановлених у країнах ЄС. Також пропонується вдосконалити механізми виплат у разі заподіяння шкоди внаслідок ДТП. Так, планується запровадити систему ануїтетних (регулярних та послідовних) страхових виплат у разі заподіяння тяжкої шкоди здоров’ю або життю потерпілих. Якщо транспортний засіб пошкоджено, страхова виплата розраховуватиметься без вирахування зносу вартості його складових частин та деталей. Це забезпечить повне покриття витрат на ремонт транспортного засобу та приведення його до стану, що був до ДТП.
По-друге, планується запровадити європейські підходи до формування вартості ОСАЦВ та широке використання електронних технологій.
Відповідно до практики європейських країн пропонується скасувати чинне державне регулювання цін за цим видом страхування та запровадити визначення «справедливої ціни» для кожного страхувальника. Водночас враховується його персональна історія у попередніх періодах страхування безаварійної експлуатації транспортного засобу чи наявності збитків у минулому.
Крім того, планується розширити та поглибити цифровізацію процесів укладання та обслуговування договорів ОСАЦВ. Так, передбачено відмову від укладання договорів ОСАЦВ у паперовій формі та перехід на електронний формат через єдину централізовану базу даних договорів з автоцивілки.
По-третє, пропонується підвищити рівень обслуговування клієнтів та спростити механізм врегулювання страхових випадків.
Зокрема, запроваджується інструмент, який спонукає страховиків до покращення сервісу щодо врегулювання страхових випадків – модель обов’язкового прямого врегулювання збитків. Вона передбачає, що потерпілий отримає право звертатися за врегулюванням страхової події до страховика, з яким було укладено договір автоцивілки. Тобто страховики вибиратимуть страховика, звертаючи увагу на ціну його послуги, якість та швидкість його надання. Такий підхід стимулюватиме чесну конкуренцію на ринку.
Також пропонується скасувати обмеження максимального розміру страхової виплати під час оформлення документів про ДТП через європротокол.
По-четверте, планується вдосконалити та осучаснити підходи до побудови системи управління Моторного (транспортного) страхового бюро України та державного нагляду за його діяльністю.
Зокрема передбачається запровадити класичну дворівневу систему корпоративного управління МТСБУ. Пропонується визначити класичний перелік органів управління МТСБУ та встановити прозорий розподіл функцій та повноважень між загальними зборами членів, Радою та Правлінням МТСБУ.
Для забезпечення ефективного управління та контролю за діяльністю МТСБУ визначено вимоги до формування складу Ради та Правління МТСБУ, а функцію з управління та контролю за діяльністю МТСБУ покладено на Раду МТСБУ, до складу якої мають входити також і незалежні члени. Для забезпечення прозорості діяльності МТСБУ та удосконалення державного нагляду за його діяльністю передбачається запровадити періодичну звітність про використання коштів фондів МТСБУ перед Національним банком України як регулятором ринку страхування, проведення обов’язкового щорічного зовнішнього аудиту, оприлюднення звітів про використання коштів фондів МТСБУ та щорічну фінансову звітність разом з аудиторським. звітом на сайті МТСБУ.
Планується, що новий закон у разі підтримки Верховною Радою України буде введений в дію з 1 січня 2024 року одночасно з введенням у дію нового Закону України «Про страхування» та включатиме перехідний період на погодження учасниками ринку автотранспортного страхування своєї діяльності з його положеннями.
Chevrolet планує швидке оновлення свого популярного кросовера Tracker. Нещодавно машину підловили під час випробувань на…
У 2024 році були визначені найбезпечніші автомобілі, ґрунтуючись на чотирьох ключових умовах оцінки. Оцінювалися показники…
Їздити без фар не можна, в принципі: ні вдень, ні тим більше вночі. Нині часто…
Компанія Abarth, яка перш за все відома розробкою високопродуктивних версій серійних автомобілів Fiat, вирішила припинити…
Компанія Nissan завершує розробку електричної моделі, що прийде на зміну моделі Leaf у 2025 році.…
Найбільш комерційно успішна лінійка баварського бренду веде свою історію з 1975 року, коли на світ…
Leave a Comment