Дехто з економістів стверджує, що ціни на вживані автомобілі на вторинному ринку України різко обвалилися. Для тих, хто планує придбати авто, це — приємна новина. Але, чи насправді це так і чи відбудеться зростання/падіння цін до кінця року, AUTO-Consulting зʼясував у експертів автомобільного ринку.
AUTO-Consulting вже розповідав про ситуацію із попитом та пропозицією на вітчизняному вторинному ринку. У цьому матеріалі старший економіст Центру економічних стратегій Юрій Гайдай стверджував, що в Україні зараз понад 1 млн “зайвих” автомобілів.
Водночас, пан Гайдай повідомляв, що “ціни на б/у легкові авто на Auto.Ria різко обвалилися ще на початку осені”. І на його думку, рух цін донизу продовжується. “Тримаються поки що лише ціни на позашляховики — це зрозуміло, вони постійно потрібні на фронті, попит на них сталий. Без них провал ринку легкових авто був би ще глибшим”.
Із цього приводу аналітик AUTO.RIA Остап Новицький повідомив AUTO-Consulting, що падіння цін дійсно відбулося. Але їх «просідання» було помітне лише під час дії так званого «нульового розмитнення». Це — наслідок того, що парк частково наповнювався дещо дешевшими (порівняно з внутрішнім ринком) машинами.
Далі, після повернення до «стандартних» правил імпорту, відбулося і поступове повернення до «старого» рівня цін. Сьогодні ми бачимо певне збільшення середньої ціни, завдяки двом факторам. Перший – певний дефіцит вживаних авто з країн Америки, за які продавці зараз просять дещо більше, бо зменшилася конкуренція. Другий, і він, ймовірно, більш впливовий – зростання частки так званих «майже нових» авто. Це легковики з пробігом віком 1-2 роки, які, зрозуміло, дорожчі. Окрім цього, у зв’язку із дефіцитом в автосалонах окремих моделей нових авто, на 1-2 річні вживані авто зростає попит.
Проте єдиний графік для всього ринку – надто узагальнений вимір, який варто сегментувати, адже кожен із цінових сегментів «тягне» лінію на графіку вгору чи вниз. Загалом же рівень цін на вторинному ринку можна вважати стабільним, фактично на довоєнному рівні, — вважає Остап Новицький.
За інформацією експерта сайту RST.ua Миколи Росличенко, відсоток пропозицій авто, що продаються за зниженими цінами зменшується. Пік дисконтів припав на початок літа.
Те, що цінова структура авторинку України залишається незмінною AUTO-Consulting повідомила і CEO компанії West Auto Hub Юлія Риковська. Найбільшим попитом користуються машини вартістю до $10 тисяч (понад 70% пропозицій на ринку).
За інформацією пані Риковської, середня ціна вживаного легкового авто знизилася із $5600 у вересні до $5300 у жовтні. Щодо середніх цін на найпопулярніші моделі, то тут також не помітно кардинальних змін: ціни на окремі моделі не змінилися взагалі, а на деякі хоч і впали, проте незначно. Загалом ситуацію з цінами можна описати як стабільну.
Водночас із преміум сегментом ситуація цікавіша, зазначає Юлія Риковська. Сьогодні ціни на преміальні автомобілі іноді навіть дешевші, ніж на аналогічні моделі у Європі. Це пов’язано зі світовою автомобільною кризою та дефіцитом нових авто: покупці надають перевагу вживаним авто замість нових, бо на них не потрібно чекати кілька місяців.
Щодо перспектив, Юлія Риковська вважає, що в умовах постійної невизначеності через війну в Україні, точно спрогнозувати щось дуже важко. Ціна на будь-який товар формується відповідно до закону попиту і пропозиції, проте варто враховувати й інші зовнішні фактори, котрі впливають на ринок. У разі, якщо ситуація залишатиметься більш-менш стабільною, причин для різких змін цін вживаних авто на ринку немає.
Якщо підсумувати, ціни на вживані автомобілі в Україні, за останні місяці війни практично не змінилися. Швидше за все, до кінця року якихось кардинальних змін також не станеться.