Новини

В Україні змінять правила страхування авто

Share

Нацбанк заявив про глобальну реформу в обов’язковому страхуванні автомобілів — автоцивілкою (обов’язкове страхування цивільної відповідальності, ОСАЦВ). Водії не мають права сідати за кермо без таких полісів, їхня відсутність карається штрафом від 425 до 850 грн.

НБУ анонсував такі зміни у цьому виді страхування:

• Скасується чинне регулювання цін на поліси автоцивілки. Довгі роки влада пояснювала його тим, що ця страховка є обов’язковою, тому не давали страховикам завищувати ціни, підтримуючи водіїв. На даний час середня ціна ОСAГО знаходиться в районі 2,5-2,8 тис. грн для досвідченого водія (прав більше 2 років) у Києві. Але тепер Нацбанк збирається дозволити страховим компаніям встановлювати розцінки на їхнє розсуд. У якому діапазоні вони можуть бути — фінансисти поки що не передбачають.

• Почнеться поетапне підвищення страхових виплат постраждалим в аваріях до європейських рівнів відповідно до директиви ЄС 2021/2118 від 24 листопада 2021 року. Воно займе від 6-7 років, але в результаті за майновими збитками (пошкодженням автомобіля тощо) постраждалі повинні отримувати до €1,3 млн, а за здоров’ям (якщо хтось отримав травми/загинув) — до €6,45 млн. Поки що страховики платять набагато менше: до 160 тис. грн — за майном, до 320 тис. грн — по здоров’ю.

• Збираються змінити практику виплат постраждалим від здоров’я у разі втрати працездатності та смерті. Поки що люди отримують всю суму цілком (до 320 тис. грн), але влада хоче ввести розбивку (помісячно, поквартально тощо) таких виплат — протягом усієї інвалідності (при втраті працездатності) або всього життя родича-спадкоємця, якщо мова йде йдеться про смерть у дорожній аварії.

• Пряме врегулювання подій хоче зробити обов’язковим, якщо водій цього захоче. Поки що страхові компанії можуть від нього відмовлятися — цей момент залишено на їхній розсуд. Вважається, що новий підхід максимально спростить отримання виплат автоцивілкою. Суть прямого врегулювання полягає у праві постраждалих у ДТП звернутися не до страхової компанії винної сторони (класичне правило — платить СК винної сторони), а до своєї страхової — тому, що він продав поліс автоцивілки.

• Людина отримає якісне обслуговування в компанії, яку сама вибирала, коли купувала ОСАЦВ. Вже після всіх виплат страхова постраждала особа буде зв’язуватися з компанією винуватця аварії та отримуватиме у неї відповідну виплату, тобто виплату за регресом. Все відбувається без участі постраждалої сторони безпосередньо між страховиками.

• Влада хоче посилити гарантії та функції Моторного (транспортного) страхового бюро України (МТСБУ), щоб зробити цю структуру більш ефективною. Вона покликана захищати права водія в різних ситуаціях, у тому числі у разі, якщо винуватець ДТП ховається з місця аварії та залишає потерпілого ні з чим. Це майже як Фонд гарантування вкладів фізосіб для вкладників банків.

Це основні моменти нацбанківської реформи в автоцивілці. У НБУ зазначили, що їх буде детально виписано у новій редакції законопроекту «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів».

Коли вона розглядатиметься Верховною Радою, наразі не уточнюється.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Bugatti побила рекорд швидкості для кабріолетів

Bugatti встановила новий рекорд швидкості для родстерів, розігнавши W16 Mistral до 454 км/год на німецькому…

19.11.2024

Оновлений Chevrolet Tracker (2026) потрапив в об’єктиви папараці

Chevrolet планує швидке оновлення свого популярного кросовера Tracker. Нещодавно машину підловили під час випробувань на…

19.11.2024

Названо найбезпечніші автомобілі 2024 року

У 2024 році були визначені найбезпечніші автомобілі, ґрунтуючись на чотирьох ключових умовах оцінки. Оцінювалися показники…

19.11.2024

Яка різниця між протитуманними фарами, ближнім і дальнім світлом, і коли їх вмикати

Їздити без фар не можна, в принципі: ні вдень, ні тим більше вночі. Нині часто…

19.11.2024

Fiat офіційно відмовився від двигунів внутрішнього згоряння на користь електрокарів

Компанія Abarth, яка перш за все відома розробкою високопродуктивних версій серійних автомобілів Fiat, вирішила припинити…

19.11.2024

Nissan готує новий Leaf як повністю електричний купе-кросовер

Компанія Nissan завершує розробку електричної моделі, що прийде на зміну моделі Leaf у 2025 році.…

19.11.2024