Нацбанк заявив про глобальну реформу в обов’язковому страхуванні автомобілів — автоцивілкою (обов’язкове страхування цивільної відповідальності, ОСАЦВ). Водії не мають права сідати за кермо без таких полісів, їхня відсутність карається штрафом від 425 до 850 грн.
НБУ анонсував такі зміни у цьому виді страхування:
• Скасується чинне регулювання цін на поліси автоцивілки. Довгі роки влада пояснювала його тим, що ця страховка є обов’язковою, тому не давали страховикам завищувати ціни, підтримуючи водіїв. На даний час середня ціна ОСAГО знаходиться в районі 2,5-2,8 тис. грн для досвідченого водія (прав більше 2 років) у Києві. Але тепер Нацбанк збирається дозволити страховим компаніям встановлювати розцінки на їхнє розсуд. У якому діапазоні вони можуть бути — фінансисти поки що не передбачають.
• Почнеться поетапне підвищення страхових виплат постраждалим в аваріях до європейських рівнів відповідно до директиви ЄС 2021/2118 від 24 листопада 2021 року. Воно займе від 6-7 років, але в результаті за майновими збитками (пошкодженням автомобіля тощо) постраждалі повинні отримувати до €1,3 млн, а за здоров’ям (якщо хтось отримав травми/загинув) — до €6,45 млн. Поки що страховики платять набагато менше: до 160 тис. грн — за майном, до 320 тис. грн — по здоров’ю.
• Збираються змінити практику виплат постраждалим від здоров’я у разі втрати працездатності та смерті. Поки що люди отримують всю суму цілком (до 320 тис. грн), але влада хоче ввести розбивку (помісячно, поквартально тощо) таких виплат — протягом усієї інвалідності (при втраті працездатності) або всього життя родича-спадкоємця, якщо мова йде йдеться про смерть у дорожній аварії.
• Пряме врегулювання подій хоче зробити обов’язковим, якщо водій цього захоче. Поки що страхові компанії можуть від нього відмовлятися — цей момент залишено на їхній розсуд. Вважається, що новий підхід максимально спростить отримання виплат автоцивілкою. Суть прямого врегулювання полягає у праві постраждалих у ДТП звернутися не до страхової компанії винної сторони (класичне правило — платить СК винної сторони), а до своєї страхової — тому, що він продав поліс автоцивілки.
• Людина отримає якісне обслуговування в компанії, яку сама вибирала, коли купувала ОСАЦВ. Вже після всіх виплат страхова постраждала особа буде зв’язуватися з компанією винуватця аварії та отримуватиме у неї відповідну виплату, тобто виплату за регресом. Все відбувається без участі постраждалої сторони безпосередньо між страховиками.
• Влада хоче посилити гарантії та функції Моторного (транспортного) страхового бюро України (МТСБУ), щоб зробити цю структуру більш ефективною. Вона покликана захищати права водія в різних ситуаціях, у тому числі у разі, якщо винуватець ДТП ховається з місця аварії та залишає потерпілого ні з чим. Це майже як Фонд гарантування вкладів фізосіб для вкладників банків.
Це основні моменти нацбанківської реформи в автоцивілці. У НБУ зазначили, що їх буде детально виписано у новій редакції законопроекту «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів».
Коли вона розглядатиметься Верховною Радою, наразі не уточнюється.
Новий Volkswagen Transporter T7 вийшов на ринок Європи до 75-річчя моделі. Комерційна версія доступна в…
Навчання водінню є важливим у будь-якому віці, оскільки навіть досвідчені водії можуть мати звички, які…
Renault зробила свою інноваційну систему пожежогасіння доступною для всіх. Компанія безкоштовно дозволила використовувати технологію Fireman…
Tesla Cybertruck офіційно визнано одним із найбезпечніших автомобілів 2025 року. Національне управління безпекою руху США (NHTSA)…
Оновлений седан Mercedes-Benz S-класу 2025 року вийшов на китайський ринок, де він представлений у п'яти…
Три роки війни з РФ залишили відбиток на житті українців, і блокпости на дорогах стали…
Leave a Comment