Будівництво доріг відновлюється: фінансуватимуть за рахунок повернення акцизу на пальне

Повернення акцизного збору на паливо є необхідним для фінансування дорожнього господарства, пояснюють в уряді.

0
840

У неділю, 14 серпня, уряд зареєстрував два законопроекти.

Першим пропонується повернення акцизного збору всім видів палива без винятку.

Йдеться про  законопроект 7668 про внесення змін до розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо ставок акцизного податку».

У пояснювальній записці, підписаній міністром інфраструктури Олександром Кубраковим , підвищення акцизу обґрунтовується наступним.

«Наразі існує значний дефіцит коштів для фінансування дорожнього господарства.

У результаті прийняття змін до Податкового кодексу України та Митного кодексу України державний дорожній фонд практично позбавлений джерел формування, оскільки прогнозний обсяг надходження коштів із джерел, що залишилися, становили близько 0,1% від обсягу, передбаченого затвердженим розписом державного бюджету.

З 1 липня 2022 року набули чинності положення Закону України від 21 червня 2022 року № 2325-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо перегляду окремих пільг з оподаткування», якими відновлено сплату акцизного податку та ввізний мита на легкові автомобілі, проте це не компенсує втрати доходів за березень-червень та не забезпечило повного відновлення доходів державного дорожнього фонду. Адже так і не сплачується акцизний податок на імпортоване та вироблене в Україні пальне, яке було основним джерелом формування державного дорожнього фонду.

Таким чином, існує суттєвий дефіцит коштів для виконання боргових зобов’язань щодо запозичень, залучених державою або під державні гарантії на розвиток мережі автомобільних доріг загального користування, а для фінансування дорожніх робіт практично відсутні кошти, що не дає можливості забезпечити утримання мережі автомобільних доріг загального користування державного значення у належному технічному стані, а також проведення аварійно-відновлювальних робіт на ділянках доріг та штучних спорудах, що зазнали руйнувань та пошкоджень внаслідок збройної агресії російської федерації», – зазначає Кубраков.

Отже, проектом Закону пропонується внести зміни до пункту 41 підрозділу 5 «Особливості стягування акцизного податку та екологічного податку» розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України, якими встановити на період до припинення або скасування військового, надзвичайного стану на території України, ставки акцизного податку на бензини моторні, важкі дистиляти та інші нафтопродукти, скраплений газ, бутан, ізобутан у розмірі 100,00 євро за 1000 літрів.

Для погодження норм Податкового кодексу України передбачено внесення відповідних змін до абзацу першого пункту 82 підрозділу 2 «Особливості стягування податку на додану вартість» розділу XX «Перехідні положення».

Інший проект Уряду  7669 передбачає внесення зміни до Закону «Про Державний бюджет України на 2022 рік» щодо використання коштів державного дорожнього фонду».

«Для швидкого будівництва нових та відновлення зруйнованих штучних споруд у результаті військової агресії Росії проти України на автомобільних дорогах загального користування з метою забезпечення тимчасового проїзду використовують тимчасові мостові переправи.

У той же час, з метою безперебійного та безпечного транспортного сполучення через значні водні перешкоди вкрай необхідне будівництво альтернативних варіантів інженерних споруд.

За інформацією служб автомобільних доріг в областях, насамперед потребують відновлення близько 65 штучних споруд довжиною 8 750 пог. м, які з’єднують села, селища та міста з районними та обласними центрами та необхідні для своєчасної доставки гуманітарної допомоги та інших вантажів.

Укравтодору доручено забезпечення належного функціонування дорожнього господарства, транспортної інфраструктури та інфраструктури, що забезпечує життєдіяльність населення та функціонування держави в умовах воєнного стану.

Проте статтею 38 Закону України «Про Державний бюджет України на 2022 рік» передбачено, що у 2022 році, як виняток із положень статті 24-2 Бюджетного кодексу України, кошти державного дорожнього фонду спрямовуються насамперед на виконання боргових зобов’язань із запозичень, отриманих державою або під державні гарантії, а також на забезпечення потреб сектора оборони, що також унеможливлює спрямування коштів державного дорожнього фонду (навіть у разі їх надходження у необхідному обсязі) на утримання мережі автомобільних доріг загального користування державного значення у належному технічному стані, а також проведення аварійно-відновлювальних робіт на зруйнованих ділянках доріг та штучних спорудах.

Проектом Закону пропонується виключити статтю 38 Закону України «Про Державний бюджет України на 2022 рік», що дозволить здійснити фінансове забезпечення виконання необхідних дорожніх робіт», – зазначає у пояснювальній записці Міністр інфраструктури України Олександр Кубраков.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!