Новини

В ЄС рекордно зросли ціни на автомобільні вантажоперевезення

Серед основних причин, що вплинули на рівень цін, називають війну в Україні

У Європі спостерігаються рекордні зміни цін на автомобільні вантажоперевезення. Причини цього – інфляція, послаблення попиту, соціальна нестабільність та війна в Україні, повідомили у Міжнародній спілці автомобільного транспорту (IRU).

Серед основних причин, що вплинули на рівень цін, – війна в Україні. Після вторгнення в Україну у березні ціна на дизельне паливо до ЄС до вирахування податків підскочила на 69% порівняно із січневим рівнем.

Зазначається, що на ринку численні індикатори вказують на послаблення попиту на європейські автомобільні вантажоперевезення, при цьому знижується активність у всіх основних країнах, а темпи інфляції позначаються на довірі споживачів та бізнесу.

Ще одна причина – інфляція, яка зростає у всіх європейських країнах і досягла рекордного рівня 8,6% у єврозоні в червні.

Згідно з останніми даними, в Іспанії спостерігається найвище зростання із зростанням цін на +10,2%, що вище, ніж в інших великих європейських економіках Німеччини (7,9%), Франції (5,8%), Італії (8%) та Великобританії (9,1%).

Експерти говорять і про нестачу водіїв, яка зачіпає весь європейський континент. Німеччина перебуває в особливо критичній ситуації, де, за оцінками, не вистачає від 50 до 80 тис. водіїв вантажівок. Робітники-мігранти становлять 24% німецьких водіїв, а втрата громадян України, які повертаються захищати свою країну, ще більше обмежила кількість водіїв у Німеччині.

У Франції та Іспанії спостерігається дуже значне зростання спотових ставок. Зокрема, зростання склало 21,2% на напрямі Париж-Мадрид. Це майже вдвічі перевищує середнє зростання спотових ставок у Європі, а також є другим за величиною зростанням серед усіх європейських спотових ставок.

У Німеччині та Польщі всі тарифи, за винятком спотових тарифів із Дуйсбургу до Варшави, досягли нових історичних максимумів на цьому маршруті після того, як з початку пандемії спостерігалася тенденція до зростання. На відміну від взаємозв’язку, що спостерігається на більшості європейських маршрутів, спотові ставки на цьому маршруті зростали повільніше, ніж контрактні ставки. Нестабільність, створена конфліктом в Україні, особливо помітна у цій частині Європи та також впливає на розвиток промислових перспектив.

У Франції та Великобританії після Брекситу транспортні операції між країнами стали дорожчими та тривалішими. Дослідники Лондонської школи економіки (LSE) виявили, що хоча експорт значною мірою відновився, британський імпорт із ЄС скоротився на 25% порівняно з іншими напрямками. Крім того, асортимент товарів, що продаються, скоротився на 30%. Найбільше від зростання адміністративних видатків постраждали товари з низькою вартістю.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Volvo повертає універсал XC70 у 2026 році з електрифікацією та гібридами

Volvo готується до повернення універсала XC70 у 2026 році — моделі, яка раніше зайняла особливу…

27.08.2025

Підвищена витрата моторного масла: приховані несправності, про які варто знати

Підвищена витрата моторного масла майже завжди є ознакою проблем із двигуном або його вузлами. У…

27.08.2025

Топ-5 позашляховиків, які служать понад 15 років і майже не потребують ремонту

Інвестиція у позашляховик може стати вигідним рішенням, якщо обрати модель, здатну служити десятиліттями. Експерти з…

27.08.2025

Volkswagen показав на «живих» фото оновлений T-Roc

Volkswagen показав нові фото нового T-Roc 2026, який представлять на автосалоні в Мюнхені у вересні.…

27.08.2025

Новий Mitsubishi Outlander показали на перших рендерах

Нинішнє покоління популярного кросовера Mitsubishi Outlander перебуває на ринку з 2021 року, а восени 2024-го…

27.08.2025

ТОП-10 найнадійніших автомобільних брендів світу

Питати власника автомобіля про надійність його машини можна, але навряд чи варто очікувати на об'єктивну…

27.08.2025