У Європі спостерігаються рекордні зміни цін на автомобільні вантажоперевезення. Причини цього – інфляція, послаблення попиту, соціальна нестабільність та війна в Україні, повідомили у Міжнародній спілці автомобільного транспорту (IRU).
Серед основних причин, що вплинули на рівень цін, – війна в Україні. Після вторгнення в Україну у березні ціна на дизельне паливо до ЄС до вирахування податків підскочила на 69% порівняно із січневим рівнем.
Зазначається, що на ринку численні індикатори вказують на послаблення попиту на європейські автомобільні вантажоперевезення, при цьому знижується активність у всіх основних країнах, а темпи інфляції позначаються на довірі споживачів та бізнесу.
Ще одна причина – інфляція, яка зростає у всіх європейських країнах і досягла рекордного рівня 8,6% у єврозоні в червні.
Згідно з останніми даними, в Іспанії спостерігається найвище зростання із зростанням цін на +10,2%, що вище, ніж в інших великих європейських економіках Німеччини (7,9%), Франції (5,8%), Італії (8%) та Великобританії (9,1%).
Експерти говорять і про нестачу водіїв, яка зачіпає весь європейський континент. Німеччина перебуває в особливо критичній ситуації, де, за оцінками, не вистачає від 50 до 80 тис. водіїв вантажівок. Робітники-мігранти становлять 24% німецьких водіїв, а втрата громадян України, які повертаються захищати свою країну, ще більше обмежила кількість водіїв у Німеччині.
У Франції та Іспанії спостерігається дуже значне зростання спотових ставок. Зокрема, зростання склало 21,2% на напрямі Париж-Мадрид. Це майже вдвічі перевищує середнє зростання спотових ставок у Європі, а також є другим за величиною зростанням серед усіх європейських спотових ставок.
У Німеччині та Польщі всі тарифи, за винятком спотових тарифів із Дуйсбургу до Варшави, досягли нових історичних максимумів на цьому маршруті після того, як з початку пандемії спостерігалася тенденція до зростання. На відміну від взаємозв’язку, що спостерігається на більшості європейських маршрутів, спотові ставки на цьому маршруті зростали повільніше, ніж контрактні ставки. Нестабільність, створена конфліктом в Україні, особливо помітна у цій частині Європи та також впливає на розвиток промислових перспектив.
У Франції та Великобританії після Брекситу транспортні операції між країнами стали дорожчими та тривалішими. Дослідники Лондонської школи економіки (LSE) виявили, що хоча експорт значною мірою відновився, британський імпорт із ЄС скоротився на 25% порівняно з іншими напрямками. Крім того, асортимент товарів, що продаються, скоротився на 30%. Найбільше від зростання адміністративних видатків постраждали товари з низькою вартістю.
Українцям готують зміни правил оптової та роздрібної торгівлі вживаними автомобілями. Зокрема, пропонується запровадити норму, яка…
Mercedes-Benz пояснив, навіщо потрібний електричний G-Class. Розробка "батарейної" версії позашляховика пояснюється "стратегією зниження ризиків". Керівник…
У 2025 році після 19 років роботи гоночна команда Red Bull Racing втратить свого геніального…
Модернізований кросовер Cupra Formentor 2025 модельного року представили під іміджевим брендом, який компанія SEAT створила…
Українські водії перед поїздкою мають бути дуже уважними. Необхідно перевірити, чи є при собі три…
Компанія Hyundai заявила про рішення відкликати 13500 авто для усунення несправності, відповідно до інформації від…
Leave a Comment