У Росії “помітно” скорочується виробництво автомобілів, і потрібні заходи, щоб ситуація не стала надзвичайною, заявив президент РФ Володимир Путін на нараді з розвитку автопрому у четвер.
“Порівняно з показниками роком раніше в березні поточного року випуск вітчизняного автопрому в Росії виявився втричі нижчим, а у квітні – у п’ять разів нижчим”, – констатував Путін на зустрічі в Санкт-Петербурзі, куди запросили членів уряду РФ і глав чотирьох найбільших автокомпаній країни – “АвтоВАЗу”, “Камаза”, ГАЗу і “Соллерс Авто”.
«Ситуація непроста», — сказав президент: низка контрагентів і постачальників автозаводів перебували і перебувають досі ще за кордоном, або призупинили постачання, або оголосили про звільнення з нашого ринку.
У зв’язку з цим, продовжив Путін, потрібно «забезпечити технологічний суверенітет» та «наситити» вітчизняний ринок, де є дефіцит.
У травні, за даними Асоціації європейського бізнесу, автосалони реалізували лише 24 268 автомобілів. У річному вираженні авторинок впав на 83,5% і відкотився у минуле на 16 років.
Спроби відновити виробництво на АвтоВАЗі, випускаючи Lada Granta без подушок безпеки, поки обернулися невдачею: за три тижні завод тричі запускав конвеєр лише для того, щоб знову його зупинити.
Найбільший у країні завод іномарок – “Автотор” у Калінінграді – відправив співробітників збирати картоплю та полуницю.
З 20 автозаводів, які працювали в Росії до початку війни, залишилося два.
«Цього року, до закінчення року потрібно зробити все необхідне, щоб ситуація не стала надзвичайною», — заявив Путін за підсумками наради, наголосивши, що діяти треба терміново — без бюрократичної тяганини.
Але як виконати доручення Путіна щодо створення де-факто нової галузі з технологічного нуля, залишається незрозумілим. Російський автопром, майже тотально зав’язаний на імпорт, постає перед загрозою примітивізації.