Головна Новини “Створення державної мережі АЗС не буде ефективним” – Омелян пояснив чому

“Створення державної мережі АЗС не буде ефективним” – Омелян пояснив чому

0
110
Створення такої мережі приведе тільки до неефективності, корупції і витрачання коштів платників податків, вважає ексміністр.

У програмі “Час: Online” з Марією Скібінською на “5 каналі” міністр інфраструктури України (2016-2019) Володимир Омелян прокоментував можливе створення державного оператора в паливній сфері і оцінив, чи дасть це результат.

Як відомо, 29 травня у “Нафтогазі” заявили, що компанія створить державну мережу АЗС. Ідея державного оператора АЗС полягає у тому, що це буде компанія, яка так само буде представлена на ринку автозаправними станціями, але, імовірно, ціни на пальне там будуть нижчими. Таким чином держава намагатимеся впливати на інших гравців ринку демпінгуючи.

Омелян сказав: “Насправді це повне безглуздя. У нас чомусь вважається, що коли є якась проблема, треба створювати щось державне і це проблему вирішить. У випадку війни ЗСУ, це державний інститут, зараз він найважливіший і вирішує проблему з агресією, але у випадку відповіді на паливну кризу створити державного оператора АЗС – це неправильно”.

Він пояснив: “По-перше, держава вже має невеличку мережу, своїх АЗС. Можливо, вони сподіваються, що недавно конфіскована у Медведчука мережа Glusсo перейде до держави і зможе так само бути частиною цієї державної мережі, але мені здається, що тут навпаки уряд має налати максимальне сприяння по імпорту нафтопродуктів в Україні тією ж “Укрзалізницею”. Це може бути важлива роль уряду. А от все інше повинен вирішувати приватний ринок. Звичайно, при мудрому держрегулюванні, при створенні відповідних умов його розвитку, а не шляхом штучних цін чи обмежень. Але створювати державного оператора – це так само як хтось раніше хотів створювати державну авіаційну компанію. Це приведе тільки до неефективності, до корупції і витрачання коштів платників податків. Бо будь-який дешевий продукт з державної компанії означає, що кожен платник податків компенсує його з власної кишені шляхом податків до державного бюджету”.

Зараз читають  Для доставки палива в Україну задіяли навіть молоковози, але криза продовжується

Омелян також пояснив, у чому небезпека такої державної мережі для ринку.

“Небезпека лише в тому, що державна компанія може отримувати або прямі, або непрямі пільги від держави за рахунок платників податків. І дійсно її продукт може бути аля дешевший, хоча насправді у підсумку він вийде набагато дорожчий для усіх. І я не вірю, що в існуючій ситуації, коли ми на 100% залежимо від імпорту ЄС, ми зможемо дати унікальний національний продукт, дешевший, ніж будь-який інший учасник ринку… І корупція у цьому випадку буде точно буде”, – підсумував Омелян.

Нагадаємо, в Україні в останній тиждень квітня виник дефіцит пального на АЗС. На початок червня ситуація трохи покращилася, обмеження на відпуск пального пом’якшились до 20 літрів в бак.

До середини травня в Україні діяли регульовані ціни на пальне, проте автомобілісти скаржились на необґрунтовано високу вартість бензину та дизпального, яка досягала 70 грн за літр, що значно вище від цінового обмеження уряду.

Прем’єр-міністр Денис Шмигаль заявив, що держава реагуватиме на можливі зловживання на ринку пального за законами воєнного часу, і доручив провести перевірки.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

Будь ласка, введіть свій коментар!
Будь ласка, введіть своє ім'я тут

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.

Дякуємо!

Тепер редактори знають.