Директор Консалтингової групи А-95 Сергій Куюн розповів про ситуацію на ринку палива України, зазначивши зростання кількості імпортерів після скасування держрегулювання.
Як написав у своєму Facebook , незважаючи на те, що кількість компаній, які хочуть імпортувати паливо, зросла, імпорт все ще недостатній.
“Кількість імпортерів по кожній з позицій – бензин, дизпаливо, скраплений газ – зросла протягом травня вдвічі. Максимальний показник – близько 60 суб’єктів – імпортують дизпаливо. Це перший результат скасування держрегулювання цін, дедалі більше середніх та малих компаній слідує за пальним до Європи. Наступний етап – збільшення обсягів постачання”, – написав він.
Проте Куюн додав, що цього обсягу імпорту не достатньо, щоб покрити всі потреби України. Зокрема найгостріше стоїть проблема з постачанням бензину. Причина в тому, що логістика портів Європи більше орієнтована на імпорт дизельного палива, оскільки бензин постачають внутрішні нафтопереробні заводи.
Також через сезонне зростання попиту обмежений і ресурс цих НПЗ, тому українцям доводиться шукати паливо у більш віддалених регіонах. Також європейці не поспішають “ділитися” резервами, адже очікують, якими будуть наслідки нафтового ембарго, ухваленого країнами ЄС.
Експерт додав, що ситуація з паливом в Україні є неоднорідною.
- “Ситуація з наявністю пального по країні неоднорідна. Очевидне покращення у столиці: до OKKO та WOG активно підключилася мережа KLO, є ознаки життя на AMIC. Газ та дизель вже зустрічаються без черг, бензин треба пошукати, а потім постояти. Але за бензином по 69 грн/л черг немає. (Стеля досягнуто?) Порівняно непогано на Заході. Найгірше на Сході та частково на Півдні”, – написав Куюн.
Leave a Comment